اخبار

نخستین شبکه پایگاه سلامت اجتماعی کشور در کرمانشاه راه اندازی شد.

هدف اصلی راه اندازی این شبکه ارتقا سطح سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب هاست.

نخستین شبکه پایگاه سلامت اجتماعی کشور در کرمانشاه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر فرهاد رحیمی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه شبکه پایگاه سلامت اجتماعی استان کرمانشاه از 18 پایگاه سلامت اجتماعی در استان تشکیل شده گفت: از این تعداد 5 پایگاه در شهرستان کرمانشاه و بقیه در شهرستانها مستقر هستند.

وی هدف اصلی راه اندازی این شبکه را ارتقا سطح سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها عنوان کرد و گفت: برای بهره برداری ازاین شبکه حدود دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه پایگاه های سلامت اجتماعی به شکل اتاقک به مساحت 15 متر در محلات مستقر می شوند گفت: این پایگاه ها  مکانهایی در محلات هستند که مردم می توانند برای دریافت راهنمایی، کسب اطلاعات، آموزش و خدمات اولیه در ارتباط با مسائل اجتماعی، حقوقی و غیره به آنها مراجعه کنند.

رحیمی گفت: اکنون پایگاه سلامت اجتماعی در استانهای مختلف کشور فعال است اما شکبه ای که پایگاه های سلامت را در  قالب یک مجموعه واحد در سراسر استان به هم مرتبط کند وجود ندارد.

وی افزود:ازسال 1386 سه پایگاه سلامت اجتماعی در چهار محله استان کرمانشاه فعال شد واکنون با راه اندازی 15 پایگاه تعداد این پایگاه ها به 18 مورد می رسد که در قالب یک شبکه فعالیت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 200 نفر از مردم بومی محلات که آموزش های تخصصی در خصوص مفاهیم سلامت اجتماعی، ارتقای سلامت، رفاه و خدمات اجتماعی، نیازسنجی، پیشگیری، پروژه نویسی و چگونگی برقراری ارتباط با مردم را گذرانده اند برای فعالیت در پایگاه های سلامت اجتماعی استان به کار گرفته می شوند.

دکتر رحیمی تاکید کرد: آموزش مهارتهای زندگی پیش از ازدواج پیشگیری و حل مسئله اعتیاد، توانبخشی معلولان، تربیت فرزند و همسرداری، بهداشت روان، تاسیس مهد کودک و کتابخانه، جلب مشارکت انجمن های دولتی و غیر دولتی، برگزاری جلسات مشارکت در حل مسائل محلی و منطقه ای، ایجاد کارگاه های تولیدی، برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها، تدوین نشریات و آگاه سازی مردم محلات در استفاده ا زمنابع محلی در دسترس از جمله خدمات دیگری است که در پایگاه های سلامت اجتماعی داده می شوند.

وی در پایان گفت: استفاده از نیروهای داوطلب با انگیزه از افراد بومی محلات، اجرای طرح های بلند مدت، عدم اکتفا به بودجه رسمی طرح هاو سعی در شناسایی و جذب منابع سایر ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی از ویژگیهای پایگاه های سلامت اجتماعی است.

۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ۰۹:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید