اخبار

معاونت امور بهداشتی رتبه دوم کشور در برنامه بسیج سلامت نوروزی را کسب کرد

معاونت امور بهداشتی رتبه دوم کشور در برنامه بسیج سلامت نوروزی را کسب کرد
گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی کرمانشاه در برنامه بسیج سلامت نوروزی سال 94 رتبه کشور را کسب نمود.

بر اساس این خبر گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی کرمانشاه رتبه دوم کشوری را در 3 بخش 1- میزان بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی2- میزان بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی و بین راهی و 3-در میزان مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده با تعطیل 200 مکان به خود اختصاص داده است.

گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقام اول را در این 3 بخش از آن خود کرده است.

گفتنی استدر مدت زمان اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی تعداد 502 مورد نمونه برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی، تعداد 1182 مورد نمونه برداری میکروبی آب، تعداد 18902 مورد کلرسنجی، مقدار 45210 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده و تعداد 319 مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد صورت گرفت.

همچنین حجم کاری انجام شده در کل ایام مذکور در مدت 45 روز برنامه بسیج سلامت نوروزی 11970 نفر ساعت بوده است.

 
لازم به ذکر است برنامه بسیج سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت مسافران نوروزی، ایمنی مواد غذایی در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، تفریحی و اقامتی و اماکن بین راهی از اول اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه هر سال در سراسر کشور اجرا می گردد. در برنامه بسیج سلامت نوروزی سال 94 در استان کرمانشاه 210 بازرس بهداشت محیط در قالب 24 اکیپ بازرسی مشارکت فعال داشتند. علاوه بر این تشکیل جلسات متعدد برون بخشی و درون بخشی در کلیه   شهرستان های استان، برگزاری مانور استانی بسیج سلامت نوروزی در اول اسفند ماه همزمان با سراسر کشور و با حضور بازرسین بهداشت محیط شهرستان های تابعه و مسئولین ادارات و ارگان ها و مرتبط و همچنین طرح موضوع در شورای سلامت و امنیت غذایی استان به منظور جلب حمایت مسئولین، از دیگر اقداماتی بود که موجب اجرای موفق برنامه مذکور در سطح استان گردید.

 

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید