اخبار

ایجاد رستوران های دوستدار سلامت به امنیت غذایی جامعه کمک می کند

ایجاد رستوران های دوستدار سلامت به امنیت غذایی جامعه کمک می کند

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری:ایجاد رستوران های دوستدار سلامت به امنیت غذایی جامعه کمک می کند

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گفت: عملیاتی نمودن طرح رستوران های دوستدار سلامت در سطح شهر می تواند به حفظ امنیت غذایی جامعه کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ امیر شاه آبادی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی که در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی و امنیتی برگزار شد عنوان کرد: دولت تدبیر و امید برای بهداشت و سلامت افراد جامعه اهمیت بسیاری قایل است و خوشبختانه دست آوردهای بسیار ارزشمندی را نیز در این زمینه به دست آورده است.

وی افزود: برخورداری از یک رژیم غذایی سالم یکی از ضرورت های جامعه امروزی است و خانواده ها نیز اهمیت بسیاری برای سلامت غذایی خود قایل هستند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایجاد رستوران های دوستدار سلامت در سطح شهر و درجه بندی کیفیت آن ها با اعطای سیب سلامت را گامی در راستای تأمین سلامت غذایی جامعه دانست و گفت: با انجام این کار، مکان این مجموعه های خدماتی سلامت محور در سطح شهر برای مردم قابل شناسایی بوده و  می توان بر اساس تعداد سیب ها، سطح کیفی هر کدام از این رستوران ها را به آسانی تشخیص داد.

شاه آبادی در ادامه سخنانش فعالیت های صورت گرفته در زمینه طرح روستای سالم را خوب توصیف کرد و گفت: فعالیت هایی که در این حوزه توسط علوم پزشکی انجام گرفته بسیار ارزشمند است و در آینده می توان با تعمیم آن به روستاهای با جمعیت بالاتر و سطح مشکلات بیشتر، به دستآوردی های بزرگتری برسیم.

وی افزود: طرح روستای سالم این قابلیت را داراست که با تعمیم آن به طرح توانمندسازی روستایی، نتایج بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری همچنین گفت: دفتر روستایی استانداری دارای پتانسیل های ارزشمندی در استان است و می توان بسیاری از هماهنگی های ضروری با فرمانداران، بخشداران و دهیاران را از طریق این مجموعه انجام داد.

 

روستاها محلی برای زندگی

در دنباله این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: روند توسعه روستاها را باید به گونه ای پیش برد که زندگی در آنجا از جذابیت بیشتری در مقایسه با شهرها برخوردار باشد.

دکتر کریم در ادامه با اشاره به اجرای برنامه توانمند سازی جوامع محلی از طریق تعیین نیازهای اساسی مردم روستایی با رویکرد برنامه روستای سالم اظهار کرد: طرح روستای سالم در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده و نتایج بسیار خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است. این الگوهای موفق هم اکنون در 14 روستای استان در گام اول اجرا شده است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در طرح ها کلان استانی اظهار کرد: اگر مشارکت مردمی در میان نباشد همه این طرح ها محکوم به شکست است. با ایجاد نمونه های موفق مشارکت مردمی می توان دیگر روستاها را وارد یک رقابت سازنده کرد.

در ادامه این نشست گزارشی از برنامه توانمند سازی جوانع محلی از طریق تعیین نیزهای اساسی مردم روستایی با رویکرد برنامه روستای سالم و همچنین برنامه رستوران دوستدار سلامت و گزارشی از اقدامات انجام شده در کارگروه ارایه شد.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید