اخبار

دستگاه قضا به مسئله غذا حساس است

دستگاه قضا به مسئله غذا حساس است

رئیس کل دادگستری استان  با اشاره به اینکه دستگاه قضا نسبت به مسئله غذا حساس است گفت : به طور قاطع با کسانی که فرآورده های آلوده را ارائه می نماید خارج از نوبت برخورد کرده و برای معدوم سازی سریع این مواد اقدام می گردد.

دکتر محمدرضا عدالتخواه که در نشست بازدید از مرکز آموزشی ، درمانی فارابی سخن می گفت با اشاره به قصور پزشکی گفت: مجازات های جایگزین حبس برای قصور و خطای پزشکی در دستور کار است به نحوی که به عنوان نمونه پزشک در محلی که تعیین می گردد ارائه خدمت رایگان نماید.

وی همچنین با اشاره به" تهیه پرونده شخصیت "در کنار پرونده قضایی در خصوص جرائم مهم از جمله قتل یا جرائم سنگین و یا در مورد پرونده های اطفال و نوجوانان زیر 18 سال  گفت: پرونده شخصیت حاوی آزمایشات و مدارکی است که ماندگار بوده و مانند پرونده قضایی نیست که پس از صدور حکم و اجرای آن و گذشت زمان معدوم شود بلکه به عنوان مدارکی در سیستم باقی می ماند .

وی  به وجود بیش از یکصد و شصت هزار پرونده بیماران روانی از گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: این پرونده ها اگر به شکل فایل های اسکن شده حفظ شود در صورت نیاز می توان از آنها در پرونده های قضایی استفاده نمود.

 آنگاه به تفسیر ماده 149 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 پرداخت که در آن ذکر شده است "هرگاه مرتکب در زمان ارتکاب جرم دچار اختلال روانی بوده به نحوی که فاقد اراده و قوه تمیز باشد مجنون محسوب می شوند و هرکس که مختل روانی باشد مجنون نیست".

دکتر عدالتخواه بر پیوند بیشتر بین پزشکی و قضایی نیز تأکید کرد و گفت: این پیوند باید براساس پژوهش و مطالعه علمی گسترش پیدا کنند.

۱۵ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید