اخبار

رنگ دانه های خوراکی سالم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید شد

رنگ دانه های خوراکی سالم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید شد

رنگ دانه های خوراکی سالم در مرکز تحقیقات روغن ها و چربی های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید شد.

دکتر ورمیرا عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روغن ها و چربی های معاونت غذا و دارو  کرمانشاه با همراهی دکتر علیرضا حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه رازی و تیم تحقیقاتی خود توانستند رنگدانه های کاروتنوئیدی را با استفاده از میکرو ارگانیسم ها تولید کنند.

دکتر کامبیز ورمیرا در مورد ایده این پروژه گفت: ما در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو کرمانشاه روزانه مقدار زیادی از مواد خوراکی و آشامیدنی را آزمایش می کنیم که متاسفانه در برخی محصولات از رنگ های غیر بهداشتی استفاده شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم رنگی را تولید کنیم  که علاوه بر کیفیت ظاهری مناسب خصوصیات غذایی بی خطر و سالمی نیز داشته باشد. به همین خاطر رنگدانه های کاروتنوئیدی را با استفاده از میکرو ارگانیسم ها که به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی هم شناخته می شوند تولید کردیم که این ماده برای سلامت انسان بسیار مفید است و خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.

وی در مورد مراحل کار این پروژه افزود: فعلا این ماده به تولید آزمایشگاهی رسیده و اقدامات لازم برای ثبت آن انجام شده است و بزودی برای تولید صنعتی آن اقدام خواهیم کرد.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روغن ها و چربی های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هدف این معاونت تولید صنعتی این رنگدانه ها با هزینه بسیار پایین است تا تولیدکنندگان مواد خوراکی بتوانند از یک رنگ مجاز و با کیفیت و قیمت مناسب برای محصولات شان بهره ببرند.


20

۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید