اخبار

خطر ضربات چشمی کودکان جدی است

خطر ضربات چشمی کودکان جدی است

روزانه در مراکز جراحی چشم با مراجعه کودکان به دلیل ضربه های چشمی یا تروما مواجه هستیم و این امر لزوم توجه بیشتر خانواده ها را برای کاهش عوامل بروز خطر در این زمینه می طلبد .

متخصص بیماری های چشم با اعلام این مطلب گفت: روزانه کودکان به علت مسائلی همچون کارکردن با چاقو یا چاقوی نامناسب ، بازی و فرو کردن شیئی در چشم یکدیگر یا اشیاء نوک تیزی که در مکان نامناسب یا در دسترس آنها قرار می گیرد و یا بازکردن در نوشابه های غیر استاندارد کودکان مورد اعمال جراحی چشم قرار می گیرند.

دکتر حمید آریایی تبار در این خصوص بر استفاده از کاردهای میوه خوری نوک گرد تأکید کرد و گفت: کاردهای نوک تیز برای پوست کندن میوه مناسب نیستند و با اشتباه کودک و حتی خود بزرگسال این کاردها به چشم آسیب جدی می رساند در صورتی که کارد میوه خوری باید اره ای و نوک گرد باشد.

وی انفجار مین و مواد محترقه به ویژه در نواحی مرزی را از موارد دیگری که چشم را دچار آسیب میکند دانست و افزود: اولین عضوی که به علت حساسیت زیاد دچار آسیب می شود چشم است ، فرورفتن شاخه درختان در مناطق پرداخت و باغ ها از دیگر عوامل آسیب چشم است که برای پیشگیری از آن باید از عینک محافظ استفاده شود.

این فوق تخصص شبکیه بر استفاده از عینک محافظ در بسیاری از محل های کاری از جمله کارهای ساختمانی ، جوشکاری ، کار با فلزات ، نجاری ، بنایی ، کار با وسایل خرد کننده ، مکانیکی و کشاورزی تأکید کرد.

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید