اخبار

متخصص گوش وحلق وبینی: سر و صدای محیطی و صنعتی سلامت گوش را تهدید می کند

متخصص گوش وحلق وبینی: سر و صدای محیطی و صنعتی سلامت گوش را تهدید می کند

عوامل عفونی سر و صدای محیطی و صنعتی ، آسیب های فیزیکی ، دعوا و تصادفات سلامت گوش را تهدید می کنند .

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی گفت: بیماریهای عفونی و التهابی بیماریهای ارثی ، تومورهای گوش و بیماریهای ناشی از آسیب های محیطی و شغلی و انفجارها و تصادفات موجب انواع بیماریهای گوش می شوند.

دکتر مریم اعتمادی در ادامه افزود: عواملی همچون ارث و محیط در سلامت گوش قطعا نقش دارد، ارث  باعث بعضی از انواع کری حسی _ عصبی یکطرفه یا دو طرفه می شود که این حالت در ازدواجهای خانوادگی بیشتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاع علوم پزشکی با اشاره به اینکه ارث در بعضی از موارد در بروز کاهش شنوایی های هدایتی نیز نقش دارد گفت :عوامل محیطی و سرو صدا های صنعتی، انفجارها در  آسیب عصب گوش و پرده گوش دخیل هستند .

دکتر اعتمادی با تاکید بر این نکته که بیماریهای درگیر کننده عصب شنوایی اکثرا برگشت ناپذیرند افزود :دوری از سرو صدای زیاد و استفاده از محافظ در شغلهای صنعتی عدم ضربه به سرو گوش ، مراجعه به پزشک در موارد کاهش شنوایی درد گوشها یا وجود سرگیجه و وزوز گوش از جمله توجه های عمومی  است که باید برای سلامت گوش به آن توجه کرد.

وی با اشاره به پیشرفتهایی که در زمینه تولیدسمعک به وجود آمده گفت : از آنجا که عده ای از استفاده از سمعک دوری می کنند تکنولوژی هایی چون استفاده از سمعک های با قدرت بالاتر نسبت به گذشته ، ساخته شدن سمعکهای نامرئی یا داخل کانال گوش که از نظر ظاهری معلوم نیست و نیز استفاده از سمعکهای کاشتن در داخل استخوان گیجگاهی _ استفاده از کاشت حلزونی شنوایی به یاری این افراد آمده است.

۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

سعید الهی راد
۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
1
0

با سلام ممنون از اطلاعات خوبتون خانم دکتر


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید