اخبار

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: نرخ باروری کلی در کرمانشاه 1.69 است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: نرخ باروری کلی در کرمانشاه 1.69 است

سمینار "تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقا باروری کلی" در کرمانشاه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر علیرضا احمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این همایش که 18مردادماه با حضور نمایندگان ادارات و مدیران شبکه‌های بهداشت استان برگزار شد، گفت: اکنون نرخ باروری کلی(میزان نوزادی که هر زن در زمان بارداری به دنیا می‌آورد) 1.69 است.

 وی ادامه داد: برخی از شهرستان‌های استان به نرخ جانشینی یعنی 2.1 رسیده‌اند، اما در اکثر شهرستان‌های استان نرخ باروریِ کلی پایین‌تر از میزان جانشینی است.

 به گفته این مسئول، اقداماتی برای افزایش تمایل به ازدواج و در نتیجه افزایش نرخ باروری کلی طی یکسال اخیر از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده که ارائه آموزش و مشاوره خصوصا به قشر جوان در آستانه ازدواج از مهمترین این اقدامات بوده ‌است.

 احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست‌های کلی افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در 30 اردیبهشت سال گذشته اشاره و تصریح کرد: طی این یک سال اقدامات خوبی انجام شده، اما راه طولانی در پیش داریم.

 در ادامه این همایش حسن عینی زیناب، جمعیت‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: طی حدود 100 سال اخیر جمعیت ایران رشد 9 برابری داشته که دلیل آن بهبود سلامت و افزایش امید به زندگی بود.

 وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های 55 تا 65 افزایش شدیدی در جمعیت کشور داشتیم که دلیل آن کاهش مرگ و میر و افزایش موالید بود.

 عینی معتقد است: امید به زندگی نیز طی سال‌های اخیر خصوصا 15 سالی که گذشته در کشور بسیار بیشتر شده ‌است.

 به گفته این جامعه‌شناس امید به زندگی در کشور اکنون برای مردان 71 سال و برای زنان حدود 76 سال است، در حالیکه سال 1350 امید به زندگی برای مردم در کشور به طور میانگین 30 سال بود.

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۶

نظرات بینندگان

شیما
۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
0

تعریف باروری کلی غلط است


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید