اخبار

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف داروهای تبلیغی ماهواره

افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف داروهای تبلیغی ماهواره

مردم فریب تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای را نخورند، چرا که موارد متعددی از آسیب‌های جدی و مرگ و میر ناشی از مصرف این قبیل داروها مشاهده شده است

 

دکتر قباد محمدی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور، داروهای قاچاق و غیرمجاز مخاطرات زیادی را ایجاد کرده‌اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به تولید و توزیع قاچاق و زیرزمینی برخی داروها، گفت: از جمله این داروها می‌توان به داروهای غیرمجازی اشاره کرد که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند.

داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز فروش دارو هستند

به گفته وی، تبلیغ دارو ممنوع است و داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز فروش دارو هستند و در این رابطه تجویز پزشک برای مصرف دارو الزامی است.

محمدی، ادامه داد: مردم فریب تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای را نخورند، چرا که موارد متعددی از آسیب‌های جدی و مرگ و میر ناشی از مصرف این قبیل داروها مشاهده شده است.

این مسئول، بیان کرد: طبق آخرین مطالعات انجام شده بر روی داروهای تبلیغی ماهواره همچون پودرهای تقویتی و مکمل‌ها، این مواد حاوی مواد شیمایی غیرمجاز بوده که از 30 سال گذشته تاکنون فروش آن‌ها به‌ دلیل داشتن عوارض جانبی در بازار ممنوع اعلام شده است.

وی، در بخش دیگری از سخنانش به مباحثی پیرامون نظارت بر مواد لبنی اشاره کرد و گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نظارت کامل بر تهیه و بسته‌بندی شیر و لبنیات در کارخانه‌های استان دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ادامه داد: شیری که در فروشگاه‌ها به‌عنوان لبنیات سنتی عرضه می‌‌شود، مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نیست و مسئولیت آن با عرضه‌کنندگان این فروشگاه‌ها است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تعداد کارخانه‌ فرآورده‌های گوشتی را 13 واحد عنوان کرد و افزود: کیفیت کارخانه‌های استان وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید