اخبار

حوزه درمان کرمانشاه در انتظار تحولی بزرگ

حوزه درمان کرمانشاه در انتظار تحولی بزرگ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای 200 پروژه در حوزه درمان استان خبر داد و اظهار کرد: قطعا با بهره برداری از این پروژه‌ها تحولی بزرگ را در حوزه درمان شاهد خواهیم بود.

دکتر حمیدرضا شتابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از انعقاد تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه انجام پروژه‌های توسعه‌ای درمان استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای این تفاهم نامه 200 پروژه در حوزه درمان که اجرای تعدادی از آنها از گذشته آغاز شده، تعریف شد.

شتابی از اتمام بیش از 70 درصد این پروژه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: قطعا با احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها تحول بزرگی را در حوزه درمان استان شاهد خواهیم بود.

وی توسعه اورژانس‌های اصلی بیمارستانی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کار توسعه اورژانس‌ها در سه بیمارستان امام رضا(ع)، امام خمینی(ره) و بیمارستان طالقانی در حال انجام است.

وی همچنین ساخت و توسعه کلینیک‌های ویژه بیمارستانی را یکی دیگر از این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ساخت و توسعه 9 کلینیک در سطح شهرستانها و نیز دو کلینیک در بیمارستانهای معتضدی و امام رضا(ع) کرمانشاه را برعهده داریم.

شتابی همچنین توسعه و بهسازی مراکز زایمانی (بلوک‌های زایمانی) را از دیگر این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: هم اکنون توسعه و بهسازی یازده مرکز زایمانی در سطح استان را بر اساس استانداردهای روز در دستور کارداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خریداری و توزیع 2400 تخت ویژه در سطح کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سهم استان کرمانشاه از این تعداد 76 تخت ویژه شامل تخت‌های ICU، NICU و PICU است که تاکنون 32 تخت آن تحویل شده و مابقی تا پایان شهریورماه به استان تحویل می‌شود.

شتابی با بیان اینکه شرایط فیزیکی برای دریافت 30 تخت ویژه دیگر در استان مهیا است، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم تعداد تخت‌های ویژه دریافتی استان را به بیش از 100 تخت افزایش دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در ادامه ساخت بیمارستان 540 تختخوابی را از دیگر این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: قطعا این بیمارستان با توجه به کمبود تخت موجود در استان یکی از نیازهای بخش درمان است و در حال حاضر پیگیریم تا بتوانیم مجوز افزایش تخت‌های این بیمارستان را به 750 تخت بگیریم.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان سوختگی با 35 تخت سوختگی و 15 تخت مراقبت ویژه BICU تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: با اتمام ساخت این بیمارستان تا پایان سال، کار تجهیز آن ابتدای سال آینده انجام خواهد شد.

شتابی همچنین راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان اسلام‌آبادغرب، تکمیل بیمارستان شهرستانهای پاوه و صحنه، خریداری و نصب سی تی اسکن شهرستان جوانرود، راه اندازی MRI بیمارستان فارابی کرمانشاه و خریداری و نصب دستگاه دوم رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) را از جمله دیگر این پروژه‌ها عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید