اخبار

کشف زیاد داروهای نیروزا در کرمانشاه نگران‌کننده است

کشف زیاد داروهای نیروزا در کرمانشاه نگران‌کننده است

معاون عذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میزان کشفیات داروهای نیروزا در سطح استان کرمانشاه بسیار قابل توجه است.

دکتر قباد محمدی در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک با ورزش و جوانان استان و پلیس در خصوص برخورد ویژه با عرضه داروهای نیروزا در استان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: متاسفانه عرضه داروهای نیروزا در سطح باشگاه های ورزشی استان بسیار قابل توجه و نگران کننده است.

 وی ادامه داد: همواره در طول سال کشفیات قابل توجهی از مواد نیروزا در سطح استان داریم که این موضوع بسیار نگران کننده و هشداردهنده است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای مقابله با عرضه داروهای نیروزا، قبل از انجام هرکاری نیاز به فرهنگ سازی، آموزش، ترویج و ترغیب مردم به انجام ورزش سالم و به دور از مصرف مکمل ها داریم.

 محمدی تصریح کرد: همه باید آگاه شوند که اثرات مخرب استفاده از داروهای نیروزا تاچه حد ممکن است سلامت فرد ورزشکار را به خطر بیاندازد و حتی چه بسا او را به کام مرگ بکشاند.

 وی اظهارکرد: از سوی دیگر تشدید نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی نیز می تواند در این خصوص بسیار راهگشا باشد.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک که بین ما و اداره کل ورزش و جوانان استان و پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان به امضاء رسید، درصددیم عزم خود را بر مقابله جدی با عرضه داروهای نیروزا بگذاریم.

 محمدی تاکید کرد: همچنین ارائه آموزش به ورزشکاران، مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی در خصوص عوارض جبران ناپذیر استفاده از این داروهای نیروزا هدف دیگر ماست که در این تفاهم نامه همکاری مشترک به آن تاکید شده است.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید