اخبار

کلین روم (اتاق تمیز ) دهم شهریور ماه افتتاح می شود

کلین روم (اتاق تمیز ) دهم شهریور ماه افتتاح می شود

معاون تحقیقات و فناوری از افتتاح کلین روم یا اتاق تمیز در منطقه غرب - جنوب غرب و شمال غرب کشور در 10 شهریور خبر داد.

دکتر نجفی گفت: کلا 2 تا اتاق تمیز و سایت شیمی سنتز وجود دارد یکی در کرمانشاه و دیگری در تبریز که سایت تبریز هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

نجفی افزود:کلین روم اولین سایت دارو های شیمیایی خوراکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که در کرمانشاه راه اندازی شده که در آن 3 دارو برای درمان بیماریهای مغز و اعصاب تولید می شود.

وی افزود: تقریبا 3 سال روی این سایت کار می شود که در ظرف یک سال گذشته سرعت بیشتری گرفته است.

وی اظهار کرد : برای این پروژه 5/4 میلیارد تومان اعتبار صرف شده  که تمام اعتبار آن را  وزارت بهداشت و درمان تقبل کرده و تنها زمین این سایت را دانشگاه برعهده داشته است.

دکتر نجفی گفت: این سایت هم تولید دارو دارد هم یک زیر ساخت مهم برای دانشکده داروسازی است حتی به دانشکده های هم جوار هم خدمات رسانی خواهد داشت و  با راه اندازی آن  بحث فناوری در دانشگاه وارد یک فاز جدید می شود.

محل این سایت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه است.

نجفی با اشاره به اینکه مواد اولیه  اکثر داروها از خارج کشور واردمی شود گفت : این سایت ماده اولیه مورد نیاز برای 3 داروی مغز و اعصاب را تولیدمی کند  و به همین دلیل مورد حمایت وزارتخانه قرار گرفته است.

 

۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱

نظرات بینندگان

محمود
۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
0

باسلام.اما من در سایت تسنیم از زبان وزیربهداشت خواندم که در کشور ده مورد راه اندازی و حتی با حضورایشان دردانشگاه شهید بهشتی افتتاح شده است.تصاویرو مطلب در سایت تسنیم محفوظ است.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید