اخبار

برنامه مراقبت های جامع سلامت در حاشیه شهر افتتاح شد

برنامه مراقبت های جامع سلامت در حاشیه شهر افتتاح شد

برنامه اجرایی تدارک مراقبت های اولیه جامع و نوین سلامت ویژه حاشیه شهرها و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر امروز با حضور مسئولین استان ، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرکز سلامت جامعه در جعفر آباد کرمانشاه افتتاح شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه در این مراسم با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید برای مبارزه با فقر در جامعه به برنامه های وزارت بهداشت در راستای عدالت محوری در فعالیت های بهداشتی درمانی برای تمام اقشار جامعه اشاره کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به مسئله حاشیه نشینی و معضلات ناشی از آن فراهم نمودن دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی ضروری را  اصلی ترین هدف طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت برای رفع فقر در جامعه عنوان کرد.

دکتر علیرضا احمدی با بیان اقدامات زیربنایی گسترده برای اجرای برنامه های بهداشتی در مناطق حاشیه ای گفت : در سیستم نوین مراقبت برخلاف سیستم پیشین که مردم برای بهبود وضعیت سلامت خود می بایست به پایگاه هامراجعه می کردند این بار این نیروهای بهداشتی هستند که در صورت عدم مراجعه مردم  به آنها مراجعه و پیگیر روند درمان آنها می شوند.

وی با اشاره به الکترونیک شدن تمام فعالیت ها در این پایگاه ها تکمیل روند فعلی را نیازمند همت مجدد مسئولین دانست.

گفتنی است همزمان با این پایگاه که در منطقه جعفرآباد کرمانشاه راه اندازی شد 13 پایگاه دیگر در کرمانشاه و 30 پایگاه در بقیه شهرستانهای استان راه اندازی شدند.

 

۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید