اخبار

گزارش ایرنا از افتتاح پروژه های دانشگاه را ببینید

گزارش ایرنا از افتتاح پروژه های دانشگاه را ببینید

 با حضور جمعی از مسوولین استان، مرکز بهداشتی و درمانی شهرک امام خمینی (ره) کرمانشاه به همراه مرکز تصویربرداری بیمارستان فارابی افتتاح و برنامه خدمات رسانی گسترده به ساکنین شهرکهای حاشیه نشین در مرکز بهداشتی درمانی جعفرآباد آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز بهداشتی و درمانی شهرک امام خمینی (ره) کرمانشاه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب یکی از طرحهای افتتاحی بود که در زمینی با زیربنای بالغ بر 2 هزار متر مربع و مساحت یک هزار و500 متر ساخته شده است.

این مرکز در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید که پنج میلیارد ریال آن صرف تجهیزات شده است.

مرکز بهداشتی و درمانی شهرک امام خمینی (ره) شامل فضاهای آموزشی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، خدمات پزشکی، مامایی، داروخانه، تزریقات و پانسمان، بهداشت و خانواده، اداری، اتاق بهبود و مبارزه با بیماریها می شود.

به گفته مسوولین، این مرکز در راستای توانمندسازی مناطق حاشیه ای و برنامه مراقبتهای اولیه سلامت راه اندازی شده است.

 

** افتتاح مدرنترین مرکز تصویربرداری غرب کشور

 در ادامه مدرن ترین مرکز تصویربرداری غرب کشور در بیمارستان فارابی کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این مرکز تصویربرداری شامل اتاق تکنیک، اتاق مگنت، کنترل ام.آر.آی، ریکاوری ام.آر.آی، رادیولوژی دیجیتال، سی تی اسکن، سالن انتظار و ... می شود که در مدت دو ماه ساخته و تکمیل شده است.

 

** کلنگ زنی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فارابی

 کلنگزنی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فارابی برنامه دیگری بود که با حضور مسوولین استان و شهرستان کرمانشاه در محوطه این بیمارستان به اجرا درآمد.

این کلینیک قرار است در زمینی به مساحت یک هزار و 900 متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد ریالی ساخته شود.

به گفته دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کلینک بیمارستان فارابی منطقه دولت آباد و شهرکهای همجوار را پوشش می دهد و ضمن تامین اعتبار مورد نیاز، پیمانکار پروژه نیز مشخص شده است.

 

** آخرین برنامه مسوولین در حوزه بهداشت و درمان، اجرای طرح تامین مراقبتهای اولیه سلامت در حاشیه شهرها، سکونت گاههای غیررسمی و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت بود که در مرکز بهداشتی و درمانی شهرک جعفرآباد آغاز شد.

هم اکنون 182 هزار نفر در مناطق و شهرکهای حاشیه ای کرمانشاه زندگی می کنند که از این پس قرار است 31 پایگاه برون سپاری شده بخش خصوصی و 13 پایگاه دولتی با 130 نفر خدمه به مردم این مناطق ارائه خدمت کنند.

عبدالرضا مصری، سیدسعید حیدری طیب و محمد رزم نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، رنجبر فرماندار کرمانشاه و کریم رییس دانشگاه علوم پزشکس استان از جمله مسوولین حاضر در این برنامه ها بودند

۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید