اخبار

گزارش خبرگزاری مهر از افتتاح clean room را ببینید

گزارش خبرگزاری مهر از افتتاح clean room را ببینید

دومین سایت شیمی سنتز کشور با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سایت شیمی سنتز کشور پیش از ظهر امروز سه شنبه با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه افتتاح شد.

ملک زاده در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: امروز دانشگاه‌ها باید به دنبال کارآفرینی باشند و مرکز شیمی سنتز کرمانشاه کارگاهی بزرگ برای این مقصود در استان است.

وی ایجاد خلاقیت و کارآفرینی را از مزایای سایت شیمی سنتز کرمانشاه برشمرد و گفت: این استان در بحث کارآفرینی و پژوهش برای دستیابی به فناوری نوین باید تلاش کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نخستین سایت شیمی سنتز کشور در تهران افتتاح شده، گفت: در حال حاضر تلاش برای افتتاح ۷ مرکز شیمی سنتز دیگر در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

ملک زاده تولید مواد اولیه دارویی را اساس کار و فعالیت سایت شیمی سنتز و اتاق تمیز در کشور دانست و بیان کرد: شرکت‌های دارویی می‌توانند دراین عرصه ورود پیدا کند و بازار مورد نیاز را تامین نمایند.

وی رشد بیماری‌های غیر واگیر را مسئله بزرگ کشور دانست و اظهار کرد: ۸۰ درصد مرگ و میر در ایران ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است که در این رابطه کشورهای پیبشرفته توانستند از ۸۰ درصد این بیماری‌ها پشگیری کنند و ۱۰ سال به طول عمر سنی افراد افزوده شده است.

ملک زاده  تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ درصد از جمعیت ۴۵ تا ۵۰ سال کشور در ظاهر سالم اما بیمار هستند که پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

معاون  تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خلاقیت نوآورانه را لازمه توفیق در امر پبشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در کشور دانست و افزود: سایت شیمی سنتز کرمانشاه باید در راستای پشرفت علم پیشگام باشد.

۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید