اخبار

معاون وزیر بهداشت:80 درصد مرگ و میر در کشور به دلیل بیماریهای غیرواگیر است

معاون وزیر بهداشت:80 درصد مرگ و میر در کشور به دلیل بیماریهای غیرواگیر است

 معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که 80 درصد مرگ و میر در کشور به دلیل بیماریهای غیرواگیر است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رضا ملک زاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز شیمی سنتز کشور در کرمانشاه اظهار داشت: بیماریهای قلبی و عروقی 50 درصد و انواع سرطانها نیز20 درصد این بیماریها را تشکیل می دهند.

وی افزود: مابقی بیماریها، بیماریهای مزمن کلیه و کبد هستند که با توجه به افزایش سن جمعیت ایران، ما نگران افزایش آمار مبتلایان به این بیماریها در سالهای آینده هستیم.

معاون تحقیقات و فن آوری وزیر بهداشت با بیان اینکه باید بخشی از امکانات دانشگاهی صرف پیشگیری شود گفت: با برنامه های پیشگیری می توان جلوی بسیاری از بیماریهای غیرواگیر را گرفت.

به گفته ملک زاده 50 درصد سرطانها قابل پیشگیری و 50 درصد نیز قابل درمان هستند.

وی گفت: 30 درصد جمعیت کشور زمانی که در محدوده سنی 45 تا 50 سال هستند با وجود سلامت ظاهری بیمار هستند که باید شناسایی و درمان شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به افتتاح مرکز شیمی سنتز کرمانشاه اظهارداشت: هفت مرکز شیمی سنتز دیگر در کشور افتتاح می شوند.

ملک زاده با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه کمرنگ است، اظهار داشت: به طور قطع برای داشتن کارآفرینی ما نیاز به خلاقیت و نوآوری داریم و در همین راستا باید آموزشهای ما در سطح دانشگاهها بصورت خلاقانه باشد.

وی گفت: امیدواریم در دوران پساتحریم صنعت داخلی را تقویت کنیم و آن را با دانشگاه پیوند زنیم.

بزرگترین مرکز شیمی سنتز کشور که کار تولید مواد اولیه سه نوع دارو را بر عهده دارد امروز در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید