اخبار

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت: هیچ نیازی به مصرف اسید چرب ترانس در کشور نداریم

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت: هیچ نیازی به مصرف اسید چرب ترانس در کشور نداریم

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به بالا بودن مصرف روغن های ترانس، نمک و شکر در کشور گفت:  با توجه به تولید روغن های سالم در کشور هیچ نیازی به مصرف اسید چرب ترانس در کشور وجود ندارد و مصرف آن باید کاهش یابد.

دکتر رسول دیناروند که در دوازدهمین همایش مدیران غذای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در هتل پارسیان کرمانشاه سخن می گفت، با اشاره به درصد بالای مرگ و میر در کشور به دلیل بیماری های غیرواگیر گفت: عمده بیماری های غیر واگیر بخاطر سبک زندگی ناسالم بوجود می آید و در این میان مصرف بی رویه نمک، روغن و شکر جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود به همین دلیل یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت در حوزه غذا کاهش سرانه مصرف نمک، چربی ترانس و شکر در کشور است.

دکتر دیناروند با اشاره به معضلاتی که مصرف بی رویه این 3 ماده برای جامعه ایرانی ایجاد کرده گفت: در برنامه 10ساله سازمان غذا و داروی کشور کاهش شدید مصرف نمک و شکر و به صفر رسانیدن مصرف روغن ترانس گنجانده شده است.

وی با اشاره به بروز پدیده تقلب در مواد غذایی خواستار افزایش سرعت و هوشیاری بیشتر معاونت های غذا و دارو در مراکز استانها برای کنترل این پدیده شد.  

غذا 3
غذا 2
غذا 1
غذا

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید