اخبار

دکتر دیناورند: ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و دارو10 میلیارد دلاراست

دکتر دیناورند: ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و دارو10 میلیارد دلاراست

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و داروی کشور حدود 10 میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر رسول دیناروند روز چهارشنبه در دوازدهمین نشست مدیران نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در هتل پارسیان کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: 55 درصد از اقلام حوزه دارو و غذا در داخل کشور تولید می شود و مابقی یا از واردات است یا قاچاق که لزوم هوشیاری ما را در برابر قاچاقچیان نشان می دهد.

وی گفت: متاسفانه قاچاق در حوزه سلامت کمترین میزان قاچاق در حوزه بهداشت و سلامت مربوط به دارو و بیشترین میزان قاچاق در بخش لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی است.

دیناروند همچنین با بیان اینکه ارزش بازار غذا در ایران افزون بر 40 میلیارد دلار برآورد می شود افزود: این حوزه گسترده می طلبد که مدیران نظارت بر مواد غذایی، دارو، مواد آرایشی و بهداشتی نظارت جامع تری داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: بخش عمده قاچاق در حوزه غذا، دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از بازارچه های مرزی وارد کشور می شود و بخشی دیگر هم با اعمال تقلب در گمرک و یا از راه دریا وارد کشور می شود که در هر صورت لازم است نسبت به این مجراها مراقب باشیم.

دیناروند گفت: شبکه توزیع اقلام قاچاق درست مانند شبکه رسمی و موثر کشور عمل می کند.

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید