اخبار

از 3 داروی جدید در کرمانشاه رونمایی شد

از 3 داروی جدید در کرمانشاه رونمایی شد

از سه دارو که برای اولین بار در کشور در شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه ساخته شده و در زمینه درمان بیماریهای «ام.اس»، «هپاتیتو «کلیت روده» کاربرد دارند، با حضور رییس سازمان غذا و داوی کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، علیرضا برازش رییس هیات مدیره شرکت باختر بیوشیمی در مراسم رونمایی از این داروها که امروز(یازدهم شهریور) برگزار شد، داروی «سوفوسبرویر» را با نام تجاری "سوبایوویو 400"داروی موثر در درمان بیماران مبتل به هپاتیت C عنوان کرد و افزود: این دارو در حال حاضر درمانگر قطعی بیماران مبتلا به هپاتیت C است.

وی افزود: با توجه به قابلیت و توانایی بالای این دارو در درمان هپاتیت C، شرکت خارجی تولیدکننده آن هر عدد قرص را با قیمت هزار دلار به ما عرضه می‌کرد که خوشبختانه در حال حاضر و با تولید آن در این شرکت هر عدد قرص به قیمت 50 هزار تومان عرضه می‌شود که این میزان تفاوت قیمت دو هزار درصد ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد.

برازش داروی جدید دیگر رونمایی شده در این شرکت را «دی متیل فومارات» با نام تجاری "مایلوبایوکس 120" عنوان کرد و افزود: این دارو نیز برای اصلاح اندام‌های حرکتی بیماران مبتلا به ام اس کابرد دارد.

وی نکته حائز اهمیت در تولید این دارو را نوع تکنولوژی بکار رفته در ساخت آن عنوان کرد و افزود: نوع تکنولوژی ساخت این دارو برای اولین بار در صنعت دارویی کشور استفاده شده و بگونه ای است که کپسول این دارو باید در معده سالم مانده و در روده باز شوند.

برازش همچنین با اشاره به رونمایی از داروی «مزالازینا» با نام تجاری "بایوساکول 800"بعنوان سومین داروی رونمایی شده در این شرکت، گفت: قبلا "بایوساکول 400 میلی گرم در بازار کشور وجود داشت که امروز شاهد رونمایی از نوع 800 میلی گرم این دارو هستیم.

وی همچنین از آغاز تولید داروی «فامپیریدین» با نام تجاری "فامبایوکس" در این شرکت خبر داد و گفت: این دارو نیز که حرکت بیماران میتلا به ام اس را تسهیل می‌کند پیش از این تنها در یک شرکت دارویی کشور تولید شده بود و شرکت باختر بیوشیمی دومین تولیدکننده این دارو در سطح کشور است.

برازش قیمت وارداتی این دارو را به ازای هر عدد قرص 130 یورو اعلام کرد و گفت: خوشبختانه نمونه داخلی آن با قیمت باورنکردنی سه هزار تومان تولید و به دست مصرف کننده می‌رسد که این مورد نیز قطعا ارزش افزوده بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت.

برزاش در ادامه با اشاره به سابقه 25 ساله شرکت باختر بیوشیمی در تولید دارو، گفت: این شرکت بیشتر در زمینه تولید داروهایی که از خارج وارد می‌شود و مورد نیاز کشور است، فعالیت می‌کند.

وی عمده داروهای تولیدی در این شرکت را داروهای اعصاب و روان، گوارش و قلب و عروق دانست و گفت: این شرکت همچنین در زمینه تولید داروهای ضدویروسی همچون ایدز و هپاتیت C که کمتر شرکتی ورود پیدا کرده، فعالیت می‌کند.

گفتنی است: این چهار داروی  تولید شده در شرکت باختر بیوشمی از هفته آینده وارد بازار مصرف کشور می‌شود.

 

 

 

 

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید