اخبار

همایش مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد

همایش مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد

دوازدهمین همایش مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور رییس سازمان غذا و دارو، امروز(یازدهم شهریور) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، در این همایش دو روزه سیاست های سازمان غذا و دارو در خصوص ارتقاء سلامت غذا و همچنین برنامه ها اداره کل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی این سازمان تشریح خواهد شد.

دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ابتدای این همایش راه اندازی آزمایشگاه بافت شناسی، آزمایشگاه دارو، آزمایشگاه تجهیزات پزشکی  و راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی در شهرستانها را از اقدامات و برنامه های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد.

محمدی به ضعف نظارت در حوزه مواد غذایی و آرایشی بهداشتی، نظارت بر عطاری ها و ورود کالای قاچاق اشاره کرد و خواستار تقویت نظارت ها در این حوزه شد.

وی با اشاره به مرز طولانی استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: این مرز از یک سو  فرصتی برای صدور محصولات واحدهای تولیدی به عراق و از سوی دیگر یک تهدید بلحاظ ورود محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی قاچاق به کشور است که البته با همکاری ارگانهای مرتبط اقدامات خوبی برای ممانعت از ورود این کالاها صورت گرفته، اما نیازمند تقویت نظارت ها هستیم.

در این همایش دو روزه چهار کارگاه آموزشی با عناوین دستورالعمل برخورد با تخلفات وعدم انطباق در سطح عرضه، دستورالعمل ساخت و تعلیق و ابطال پروانه های بهداشتی، ارزیابی خطر محصولات آرایشی بهداشتی و برنامه عملیاتی نشانگر رنگی تغذیه ای(چراغ راهنما) برگزار می شود.

 

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید