اخبار

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، میزبان برنامه کشوری سال 88 بود.

در این مراسم خانم دکتر ناصحی رییس اداره سل و جزام وزارت بهداشت با ذکر این نکته که بیماری سل قابل درمان بوده و تمامی هزینه های آن رایگان می باشد بر انگ زدایی از این بیماری تاکید کرد.

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، میزبان برنامه کشوری سال 88 بود.

مسوول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان با اعلام این خبر گفت : همه ساله به مناسبت 24 مارس سالروز کشف باسیل سل توسط رابرت کخ آلمانی برنامه های ویژه ای به منظور فرهنگ سازی در مورد این بیماری و همچنین انگ زدایی از آن در کشور برگزار می گردد که با توجه به قرار گرفتن این روز در تعطیلات نوروز مراسم مذکور عصر روز پنج شنبه بیستم اسفند ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با حضور مسوولان و کارشناسان  اداره سل و جزام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا گردید.

دکتر حسین بیگلری افزوددر این مراسم خانم دکتر ناصحی رییس اداره سل و جزام وزارت بهداشت با ذکر این نکته که بیماری سل قابل درمان بوده و تمامی هزینه های آن رایگان می باشد بر انگ زدایی از این بیماری تاکید کرد  . همچنین  این مراسم با قرائت پیام رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت ، اجرای برنامه موسیقی محلی و سنتی ، اجرای شعر و سرود توسط نونهالان ، اجرای سرود توسط ناشنوایان سازمان بهزیستی همراه بود.

گفتنیست فعالیت های جنبی این برنامه که شامل طراحی ابتکاری در خصوص سوژه مرتبط با بیماری سل ، مسابقه ورزشی دارت به شیوه پرتاب داروهای ضد سل به طرح تصویری نمادین باسیل سل ، حمل شعار سال با عنوان " درمقابل سل با ابتکار به اقدامات سرعت ببخشیم " توسط نونهالان با لباس محلی و نقاشی گروهی دانش آموزان با موضوع بیماری سل همراه بود با استقبال زیاد شرکت کنندگان همراه بود.

 

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید