اخبار

رئیس گروه فناوری‌های تخصصی وزارت بهداشت:طرح‌های نوآورانه در حوزه سلامت حمایت مالی می‌شوند

رئیس گروه فناوری‌های تخصصی وزارت بهداشت:طرح‌های نوآورانه در حوزه سلامت حمایت مالی می‌شوند

رئیس گروه فناوری‌های تخصصی دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: طرح‌های نوآورانه در حوزه فناوری سلامت درصورت تناسب با نیاز بازار از حمایت‌های مالی نامحدود وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه کیان‌فر در مراسم اختتامیه رویداد ملی اینوتک سلامت که عصر امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت جدی خود را از سال ۸۹ با هدف حمایت از فناوری‌های حوزه سلامت و برقراری ارتباط منسجم میان صنعت و دانشگاه آغاز کرد.

وی کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش علوم پزشکی را محور فعالیت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در این راستا پژوهش باید بر اساس نیاز حوزه سلامت و برای بازار رقابتی باشد و تاکنون فراخوان‌های متعددی اعلام در این راستا ۱۳ کمیته تخصصی فعال در دفتر توسعه تشکیل شد.

کیان‌فر حمایت مالی از طرح‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه سلامت را نقطه قوت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت دانست و افزود: پژوهشی که کاربردی باشد و به سمت و سوی تجاری سازی طراحی شده باشد در قالب وام حمایت می‌شود و لازم به توضیح است که ما محدودیتی برای پشتیبانی مالی از طرح‌های کاربردی در حوزه سلامت نداریم.

وی از حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی  از طر‌ح‌های نوآورانه در بخش سلامت خبر داد و گفت: این اعتبار با توجه به طرح‌های فناورانه سلامت اختصاص یافته و هم اکنون نیز ۵۴ طرح برای پشتیبانی مالی در دست اقدام داریم در حالیکه پیش از این ۲۸ طرح پایان یافته ثبت شده است.

کیان‌فر شناخت بازار و ساز و کار حوزه سلامت و بهداشت در طراحی و اجرای ایده‌های نوآروانه را الزامی دانست و گفت: فناوران توجه داشته باشند که ایده‌ها را بر اساس نیاز بازار و استانداردهای لازم طراحی کنند چراکه وسایل پزشکی به طور مستقیم با سلامت بیمار سر و کار دارند.

وی خواستار تلاش بیش از پیش فناوران حوزه سلامت در شرایط پساتحریم شد و گفت: تحریم‌های اقتصادی در حوزه فناوری سلامت برای ما فرصت بود و اکنون نیز در شرایط پساتحریم باید از فرصت‌ها به نحو بهینه استفاده کنیم.

کیان‌فر در ادامه فعالیت در حوزه سلامت را منوط به شناخت ساز و کارهای این حوزه و کسب توانمندی لازم برای اجرای ایده دانست و گفت: فناوران ایده‌های خود را بر اساس نیاز حوزه پزشکی طراحی و دنبال کنند تا از حمایت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بهره‌مند شوند.

رئیس گروه فناوری‌های تخصصی دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد: فناوران حوزه سلامت علاوه بر در دست گرفتن بازار داخلی در بخش بازار صادرات نیز پیشگام باشند.

۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید