اخبار

اسهال یکی از عمده ترین علل مرگ و میر کودکان در کشورهای درحال توسعه است

اسهال یکی از عمده ترین علل مرگ و میر کودکان در کشورهای درحال توسعه است

اسهال یکی از علل عمده بیماری و مرگ در بین کودکان کشورهای در حالت توسعه می باشد که بیشتر کودکان زیر 2 سال را درگیر می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی کارشناس برنامه کودکان این معاونت با اشاره به کم آب شدن شدید کودکان دچار اسهال و از دست رفتن املاح را از دلایل مرگ و میر کودکان دانست گفت:عدم تغذیه انحصاری کودکان با شیر مادر در 6-4 ماه اول زندگی از جمله عواملی است که خطر ابتلا به اسهال را در کودکان افزایش می دهد.

 شهلا شاطر آبادیافزود:همچنین استفاده ازبطری شیر (چون به راحتی آلوده شده و تمیزکردن آنها نیز بسیار مشکل است)، نگهداری غذا در درجه حرارت اطاق،استفاده از آب آلوده به باکتری های مدفوع، عدم شستشوی دست ها پس از دفع مدفوع و قبل از دست زدن به مواد غذایی،عدم دفع بهداشتی مدفوع (باور عمومی بر این است که مدفوع شیرخواران بی خطر است در حالی که ممکن است تعداد زیادی ویروس یا باکتری با خود داشته باشد (.

  وی راههای پیشگیری از اسهال را استفاده از شیر مادر و خصوصاً تغذیه انحصاری با شیر مادر،عدم استفاده از بطری و شیشه پستانک ، بهبود مراحل اعمال مربوط به تهیه و نگاهداری غذاهای کمکی (برای کاهش آلودگی و رشد میکروبی) ،استفاده از آب آشامیدنی سالم ، شستن دست ها ( پس از توالت ، قبل از دست زدن به غذا یا خوردن) ، دفع صحیح و بهداشتی مدفوع به خصوص مدفوع شیرخواران دانست.

شاطرآبادی همچنین برایافزایش ایمنی کودکان در مقابل اسهال بهادامه دادن به تغذیه باشیر مادر در کنار غذای کمکی حداقل به مدت 2 سال اول زندگی ، بهبود وضع تغذیه ای ازطریق بهبود ارزش غذایی غذاهای کمکی و دادن غذای بیشتر به کودکان و تزریق واکسن سرخک اشاره کرد.

 

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید