اخبار

گزارش خبرگزاری کردپرس از طرح تحول سلامت در کرمانشاه

گزارش خبرگزاری کردپرس از طرح تحول سلامت در کرمانشاه

کرمانشاه _ طرح تحول نظام سلامت در استان کرمانشاه در 17 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال اجرا است. در این طرح علاوه برکاهش چشمگیر هزینه های درمانی بیماران، شاهد افزایش خدمات به بیماران نیز بوده ایم.

 کُردپرس _ طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید است که در برنامه ششم توسعه کشور در راستای بهبود و تغییر در حوزه درمان کشور اجرا شده است.ازجمله مهمترین اثرات این طرح کاهش شاخص هزینه های بالای  درمانی است اولویت های این طرح در بخش کاهش پرداختی بیماران ، ترویج زایمان طبیعی ، ارتقای کیفیت هتلینگ، ارتقای خدمات اوژانس ، ارتقای کیفیت ویزیت ، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تعرفه خدمات درمان سلامت ،حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها است.

از آنجا که استان کرمانشاه همواره در حوزه درمان و بهداشت از استان های همجوار مهمان پذیر بوده است و نیز در حوزه بهداشت و درمان از کاستی هایی رنج می برد  مسئولین درمانی استان هم اهتمام و تلاش خود را به کار گرفته اند تا با اجرای این طرح گامی در جهت توسعه و بهبود بخش بهداشت و درمان استان بردارند.

در این رابطه مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار کرد پرس به تشریح عملکرد این دانشگاه در حوزه طرح تحول سلامت واقدامات انجام شده توسط این دانشگاه در هفته دولت پرداخت. محمدی در این خصوص گفت:

طرح تحول نظام سلامت در استان کرمانشاه در 17 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال اجرا است. در این طرح علاوه برکاهش چشمگیر هزینه های درمانی بیماران، شاهد افزایش خدمات به بیماران نیز بوده ایم.

وی در رابطه با اقدامات شکل گرفته افزود: در این طرح در بخش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم 168 پزشک متخصص در کرمانشاه درطرح  مشارکت داشته اند و حضور پزشکان مقیم به صورت 24 ساعته در بیمارستان ها ،برنامه حفاظت مادی از بیماران صعب العلاج، کاهش میزان پرداختی از 60 درصد به 6 درصد در شهرها و در روستاها به 3 درصد ،کاهش سزارین برابر برنامه و افزایش زایمان طبیعی، نوسازی بیمارستان ها از جمله برنامه های انجام شده است .

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بزودی کلنگ زنی کلینیک تخصصی بیمارستان معتضدی با اعتبار 44 میلیارد ریال و نیز بلوک زایمان در این بیمارستان با اعتبار 390 میلیون تومان و اتاق عمل این بیمارستان انجام خواهدشد.

200 پروژه با شعار سلام بر سلامت

ازجمله اقدامات شاخص و مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  که از سال گذشته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تلاش هستند تا با اجرای این  200پروژه با عنوان سلام بر سلامت  به جبران بخشی از عقب ماندگی ها و کمبودهای دانشگاه بپردازند است.با بهره برداری از این 200پروژه شاهد تحولی بزرگ درحوزه درمان استان خواهیم بودکه طبق وعده مسئولان این دانشگاه تا پایان سال جاری 70درصد این پروژه ها به اتمام خواهد رسید.

 در ادامه محمدی در خصوص پروژه های انجام شده در هفته دولت در دانشگاه گفت: در هفته دولت افتتاح بزرگترین مرکز تصویر برداری غرب کشور در بیمارستان فارابی کرمانشاه را داشته ایم که  این مرکز جامع شامل ام - آر- آی و سی تی اسکن و رادیو لوژی است که 7 و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشته است و کلنگ زنی کلینیک این بیمارستان از پروژه های در دست اقدام است که با اعتبار 40 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 1900متر مربع که در داخل خود این بیمارستان ساخته می شودهم چنین مرکز سلامت جامع در شهرک امام خمینی (ره) که با حضور استاندار افتتاح شد.

افتتاح طرح تامین مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت در کرمانشاه و 8 شهر ستان از دیگر اقدامات هفته دولت بود.

 وی خاطر نشان کرد که: راه اندازی بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه که از طرح های از پیش تعریف شده سابق بود که با تلاش مسئولان دانشگاه آن را به 750 تخت افزایش داده اند واعتبارات پروژه قرار است از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شود

پروژه کارخانه آزمایشگاهی که در حال راه اندازی است و پس از بهره برداری رسیدن این پروژه آزمایشگاه های سطح شهر فقط آزمایش های اورژانسی انجام می دهند .

کمبود پزشک متخصص از جمله مشکلات دانشگاه است که از فراخوان و جذب 60 عضو هئیت علمی بالینی در رشته های تخصصی وفوق تخصصی انجام میشود.

توسعه اورژانس های اصلی بیمارستانی و ساخت و توسعه کلینک ها ویژه بیمارستانی توسعه مراکز زایمانی و نیز افتتاح بیمارستان سوختگی و نصب دستگاه دوم رادیو تراپی بیمارستان امام رضا(ع) و اقدامات دیگری که در شهرستان های استان شکل گرفته است همه از اهداف دانشگاه علوم پزشکی در جهت توسعه و بهبود بهداشت و درمان استان است.

کمک خیرین در بخش بهداشت و درمان

هم چنین اسکندری قائم مقام رئیس دانشگاه در امور خیریه های حوزه سلامت نیز به خبرنگار کرد پرس گفت تعداد خیرین مشارکت کننده در حوزه سلامت زیاد نیست اما حجم کمک آنها بالا است که این کمک ها هم در بخش درمان و هم در بخش بهداشت و خرید تجهیزات به کار گرفته می شود که از آن جمله صرف هزینه 400 میلیونی در بیمارستان محمد کرمانشاهی توسط یکی از خیران کرمانشاه عنوان کرد .

وی هم چنین از تمام خیرین استان در این راستا طلب یاری نمود.

گزارش: فاطمه احمدیان

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید