اخبار

برای کاهش وزن از دارو استفاده نکنید

برای کاهش وزن از دارو استفاده نکنید

بهترین و سالمترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی کارشناس تغذیه  این معاونت با اشاره به مطلب فوق گفت : هدف از درمان چاقی ، رسیدن به وزن مناسب است که سلامت فرد را نیز به دنبال دارد ، اما امروزه مشاهده می شود که بسیاری از افراد چاق می خواهند چربی های اضافی بدن خود را از بین ببرند و بدون صرف زمان طولانی به وزن ایده آل خود برسند.

نیلوفر حیدری افزود: بسیاری از افراد برای رسیدن به این هدف به هر وسیله ای از جمله انواع داروها و مکمل های غذایی  متوسل می شوند که موجب به هم خوردن و اختلال در فرآیند طبیعی بدن و نیز ایجاد عوارض جبران ناپذیر در افراد می شود.

وی با اشاره به وجود انواع مختلفی از داروها و مکمل های کاهش وزن در بازار ، عوارض آنها را چند دسته مختلف تقسیم کرد و گفت: یک گروه از این مواد ادرار آور هستند که باعث می شوند حجم زیادی از آب بدن در مدت کوتاهی به صورت ادرار از بدن خارج شود بدون آنکه تغییری در مقدار چربی ایجاد شود.                                            

دوم داروهای ضد اشتها  این داروها علاوه بر عوارض که دارند با قطع مصرف آنها اشتها به حالت اول برمی گردد و وزن نیز دوباره افزایش پبدا می کند.

سوم  پودرهای مکمل غذایی مصرف این داروها پس از مدتی برای فرد چاق خسته کننده خواهد شد ضمن اینکه با توجه به هزینه سنگینی که  این داروها دارند بیشتر مصرف کنندگان پس از مدت کوتاهی مجبور به ترک آنها می شوند  و عادات غذایی گذشته باز می گردد.

چهارم مهارکننده های جذب غذا : این نوع داروها مانع  جذب مواد غذایی از جمله چربیها از دستگاه گوارش می شوند این هم روش مناسبی نیست زیرا بیشتر مواد مصرفی در ایران مواد قندی و نشاسته ایی است ضمن اینکه مصرف این داروها باعث سوءتغذیه نیز خواهد شد.

بنابراین بهترین و سالمترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم غذایی همراه با ورزش است و به یاد داشته باشیم برای تغییر عادات های غذایی غلط و داشتن یک رژیم غذایی صحیح و شیوه زندگی سالم هیچ وقت دیر نیست

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید