اخبار

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بخش خصوصی ارجحیت بیشتری برای ما دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بخش خصوصی ارجحیت بیشتری برای ما دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: از آنجا که مشکلی برای تامین داروی بیماران خاص استان با وجود دو داروخانه موجود نداریم و بخش خصوصی هم ارجحیت بیشتری برای ما دارد، از دادن مجوز داروخانه به هلال احمر معذوریم.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص علت عدم اعطای مجوز رسمی برای راه اندازی داروخانه هلال احمر در استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه جزو استانهایی است که دانشکده داروسازی دارد و خود این دانشکده، داروخانه بیماران خاص دارد.

وی افزود: خوشبختانه دانشکده داروسازی استان کرمانشاه دو داروخانه بیماران خاص دارد. یکی داروخانه ولیعصر(عج) در کنار بیمارستان طالقانی و دیگری داروخانه امام خمینی (ره) در کنار بیمارستان معتضدی در فردوسی و این این دو داروخانه نه تنها داروهای بیماران خاص استان بلکه داروی بیماران خاص غرب کشور را  تامین می‌کنند و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در برخی استانها در کنار داروخانه دانشکده داروسازی و در برخی دیگر که دانشکده داروسازی ندارند، داروخانه‌های هلال احمر به عنوان مرکز توزیع داروهای بیماران خاص وجود دارند، اما در استان کرمانشاه با وجود دو داروخانه توزیع کننده داروهای بیماران خاص نیاز به داروخانه دیگری نیست.

محمدی در خصوص اینکه چرا مجوز راه اندازی داروخانه برای هلال احمر استان صادر نمی‌شود، گفت: در استان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم که بر استفاده و حضور بخش خصوصی تاکید کرده‌اند.

وی افزود: در بیمارستانهای خصوصی و دولتی تفاوت هزینه بسیار است و نیاز است بخش دولتی حضور فعال داشته باشد، اما در خصوص داروخانه تفاوت چندانی بین قیمت دارو  در بخش دولتی و خصوصی و پوشش بیمه‌ای دارو در این دو بخش نیست و در همین راستا در این زمینه بخش خصوصی ارجحیت بیشتری دارد و نیازی به حضور بخش دولتی نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا از صدور مجوز داروخانه در کیلینیک‌های بیمارستانی که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستند نیز خودداری کرده‌ایم و در این کیلینیک‌ها تنها بخش خصوصی وظیفه تامین دارو را بر عهده دارد.

این مسئول افزود: در همین راستا به نهادهایی مانند هلال احمر، سپاه، ارتش که کلینیک دارند هم مجوز نمی‌دهیم و همواره برای ما بخش خصوصی در این زمینه ارجحیت دارد.

گفتنی است: چندی پیش مدیرعامل هلال احمر استان از عدم اعطای مجوز رسمی تاسیس داروخانه به هلال احمر انتقاد کرده و خواستار اخذ این مجوز شده بود.

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید