اخبار

یک متخصص مغز و اعصاب: هر فراموشی نشانه آلزایمر نیست

یک متخصص مغز و اعصاب: هر فراموشی نشانه آلزایمر نیست

یک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: هر فراموشی نشانه آلزایمر نیست و عمده موارد فراموشی در افراد جوان و میانسال به علت استرس و اضطراب است.

دکتر داریوش افشاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه آلزایمر از سن 60 سالگی به بعد در افراد بروز پیدا می‌کند، گفت: جنسیت در میزان ابتلا به این بیماری تاثیری نداشته و میزان شیوع آن در مردان و زنان تقریبا یکسان است.

افشاری با بیان اینکه تاکنون علت ابتلا به آلزایمر مشخص نشده، گفت: تنها برخی عوامل و ریسک فاکتورهایی که می‌توانند شانس ابتلا به این بیماری را کاهش داده و یا افزایش دهند معرفی شده که تاکنون تاثیر این عوامل و ریسک فاکتورها بصورت علمی به اثبات نرسیده است.

وی اظهار کرد: در هر صورت ریسک فاکتورهایی مانند تغذیه مناسب، انجام ورزش و مطالعه کردن می‌تواند تا حد زیادی مانع زوال عقل شوند و این احتمال داده می‌شود این عوامل بتوانند در پیشگیری از آلزایمر موثر باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آلزایمر تنها یکی از علل زوال عقلی است، گفت: موارد مختلف زوال عقل از نظر شروع علامت آن متفاوت هستند و در آلزایمر اولین علامت زوال عقل فراموشی است.

وی اظهار کرد: در سایر موارد اولین علامت زوال عقل می‌تواند توهم و یا اشکال در تکلم باشد که در همه این موارد و بیماری آلزایمر در نهایت با پیشرفت بیماری همه علائم زوال عقل کامل می‌شود.

افشاری با بیان اینکه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، گفت: تنها استفاده از برخی داروها می‌تواند روند این بیماری را کُند کند.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه با تاکید بر اینکه هر فراموشی را نمی‌توان نشانه ای از بیماری آلزایمر دانست، گفت: برخی افراد جوان و میانسال از فراموشی خود شکایت می‌کنند و نگران این هستند که این فراموشی نشانه‌ای از شروع بیماری آلزایمر در آنها باشد.

وی اظهار کرد: فراموشی در سنین جوانی و میانسالی به هیچ عنوان آلزایمر نبوده و ناشی از استرس، اضطراب و عدم تمرکز است.

 

 

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید