اخبار

چند ساعت خواب نیاز داریم؟

چند ساعت خواب نیاز داریم؟

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه گفت: افراد بزرگسال به طور میانگین به هشت ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند.

 دکتر حبیب الله خزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است، گفت: نیاز افراد به خواب بسته به نوع ساختار زیست شناختی بدن آنها و نیز میزان سن متفاوت است.

 وی اظهار کرد: با توجه به نوع ساختار زیست شناختی، افراد از نظر میزان نیاز به خواب به دو دسته long sleeper و short sleeper تقسیم می‌شوند.

 خزایی اظهار کرد: در دسته اول که مدت خواب طولانی دارند افراد نیاز به خواب حدود 9 ساعت دارند تا بتوانند فعالیت‌های روزانه خود را به درستی انجام دهند.

 این روانپزشک اظهار کرد: در گروه بعدی که میزان کمتری خواب نیاز دارند افراد با حدود شش ساعت خواب نیازشان مرتفع شده و می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را به درستی انجام دهند.

 خزایی در خصوص نحوه تشخیص اینکه افراد جزو کدام دسته هستند، گفت: افراد به راحتی می‌توانند بر اساس سابقه ساعت خواب خود و نحوه عملکرد خود در طول روز با توجه به ساعت خوابی که داشته‌اند متوجه شوند که جزو کدام یک از این دو دسته قرار می‌گیرند.

 رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه در ادامه میزان نیاز به خواب در افراد را برحسب سن نیز متفاوت دانست و اظهار کرد: کودکان و افراد خردسال گاه بین 10 تا 12 ساعت در طول شبانه روز نیاز به خواب دارند.

 وی اظهار کرد: با بالا رفتن سن افراد، نیاز به خواب هم کم می‌شود و میانگین نیاز به خواب در بزرگسالان 8 ساعت برآورد شده است.

 خزایی پرخوابی یبش از حد را یکی از نشانه‌های دو اختلال "نارکولپسی" و  اختلال وقفه‌های تنفسی شبانه عنوان کرد و افزود: پرخوابی بیش از حد به طوری که فرد با خواب طولانی در شب، در طول روز هم حالت خواب آلودگی داشته باشد بیمارگونه است و فرد باید هرچه سریعتر برای تشخیص نوع اختلال و بیماری خود و درمان آن اقدام کند.

 وی اظهار کرد: از طرف دیگر کم خوابی به طوریکه فرد کمتر از شش ساعت در شبانه روز بخوابد، در طولانی مدت مشکلاتی از جمله خستگی، کسالت و بیماری‌های قلبی و عروقی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

 

 

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید