اخبار

رییس دانشگاه :برای حل بحران کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه برنامه ریزی کرده ایم

رییس دانشگاه :برای حل بحران کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه برنامه ریزی کرده ایم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود اعضای هیات علمی به عنوان یک بحران در دانشگاه یاد کرد و افزود: طی یک برنامه میان مدت در جهت رفع این معضل هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم، امروز (6 مهرماه) با حضور در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن حضور در آیین شروع سال تحصیلی جدید این دانشکده، با اساتید و اعضای هیات علمی این دانشکده دیدار کرد.

کریم در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت بر ترویج کار گروهی بین اساتید تاکید کرد و افزود: متاسفانه کار گروهی در برخی دانشکده‌ها انجام نمی‌شود و در این دانشکده‌ها هر کس سعی دارد یک نفره و به تنهایی به مقصد برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین بر نهادینه کردن الگوهای برتر هیات علمی در دانشکده‌ها تاکید کرد و افزود: دانشجوی امروز به دنبال الگوی عملی می‌گردد و در همین راستا باید اعضای هیات علمی از همه نظر از علم گرفته تا اخلاق برای دانشجویان الگو شوند.

وی بر تربیت دانشجوی با اخلاق در دانشگاه نیز تاکید و افزود: چنانچه دانشجو تنها محفوظات داشته و بهره‌ای از اخلاق و ادب نداشته باشد، قطعا با ورود او به جامعه باید منتظر فاجعه باشیم و در همین راستا در کنار تحصیل علم باید به تحصیل اخلاق در دانشگاه نیز توجه ویژه شود.

کریم بر توجه به تشکل‌های دانشجویی نیز تاکید کرد و افزود: به اعتقاد من بهترین سیاست ما کار ما است و تشکل‌های علمی، آموزشی و فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بر تقویت رابطه بین اساتید و دانشجو تاکید کرد و افزود: اگر اساتید وقت برای دانشجو نگذارند دانشجو وقت خود را در جای دیگری صرف می‌کند و در همین راستا باید رابطه بین اساتید و دانشجو تقویت شده تا دانشجو در مسیر درست هدایت شده و به کج نرود.

کریم بر تربیت مدیر در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد و افزود: این تفکر اشتباه است که مدیران و مسئولین دانشگاه حتما باید پزشک باشند و این دیدگاه دارد به سیستم مدیریتی ما ضربه وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: در همین راستا اولویت اصلی در واگذاری مسئولیت در دانشگاه و انتخاب مدیران توانایی آنها در پیشبرد کارهاست و نه اینکه صرفا پزشک باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر تقویت ارتباطات و انتقال تجربیات میان دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر برقراری ارتباطات بین المللی در دانشکده‌های این دانشگاه نیز تاکید کرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ارتباطات بین المللی دانشگاه ‌های کشور ضعیف است، اما چشم انداز در این زمینه خوب و نوید بخش است و در همین راستا توصیه می‌شود تا دانشکده‌های علوم پزشکی استان نیز ارتباطات علمی خود را با سایر نقاط جهان در جهت انتقال تجربیات افزایش دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی به کمبود اعضای هیات علمی در این دانشگاه نیز به عنوان یک بحران و نقص اصلی اشاره کرد و افزود: افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه را در دستور کار داریم و طی برنامه میان مدتی که طراحی کرده‌ایم، این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید