اخبار

دکتر علی ابراهیمی : بیشتر حساسیتهای پوستی در فصل سرما تشدید می شود

دکتر علی ابراهیمی : بیشتر حساسیتهای پوستی در فصل سرما تشدید می شود

دکتر علی ابراهیمی متخصص پوست و مو در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه حساسیت های پوستی و علت و ریشه آن را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: حساسیتهای پوستی به دو دسته ژنتیکی و اکتسابی تقسیم می شود که در نوع ارثی یا ژنتیک آن  اگزما یا ضایعات پوسته دار روی صورت و بدن ایجاد شده و به تدریج در طی چند سال بهبود می یاد و در نوع اکتسابی آن اگزما به دلیل تماس با مواد شوینده و یا مواد پاک کننده در منزل یا محل کار ایجاد می شود و اگر تماس با مواد محرک ادامه یابد اگزما شدیدتر شده و گسترش می یابد و افرادی که پوست خشک تری دارند و یا شستشوی بیشتری انجام می دهند و یا دچار وسواس شستشو هستند بیشتر دچار این نوع اگزما می شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه بیشتر حساسیتها در فصل های پائیز و زمستان تشدید می شود گفت:در اکثر موارد حساسیتهای پوستی درفصل سرما رخ می دهند که نیاز است در این فصل ها مراقبت بیشتری از پوست صورت گیرد.

دکتر ابراهیمی در ادامه گفت: در اکثر موارد حساسیتهای پوستی محدود به پوست بوده و نشانه درگیری داخلی یا بیماری جدی زمینه ای نمی باشد ، اما در موارد اندک بیماری های تیروئیدی و یا موارد دیگر که باعث خشکی پوست می شود می تواند حساسیت را بدتر نمایند.

این متخصص پوست درخصوص استفاده از کورتون در درمان بیماریهای پوست و مو گفت:بسیاری از حساسیتهای پوستی به تدریج بهبود می یابند و کورتونها به صورت موضعی برای درمان اکثر حساسیتهای پوستی مضرند، اما باید براساس سن بیمار ، محل ضایعات و شدت بیماری توسط متخصصین تجویز شود.

وی افزود: مصرف خودسرانه دارو می تواند باعث عوارض زیادی برای بیمار شود. چون تجویز دارو مستلزم تشخیص صحیح توسط پزشک است.

دکتر ابراهیمی پرهیز از تماس با مواد شوینده ، استفاده از مرطوب کننده و چرب کننده های پوستی ، پرهیز از استرسهای روحی و عدم استفاده از مواد شوینده مایع مانند مایع دستشویی را نکات مهمی در جلوگیری از ایجاد حساسیتهای پوستی دانست.

 

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید