اخبار

دکتر کریم خطاب به دانشجویان: توکل به خدا اولین رمز موفقیت در زندگی است

دکتر کریم خطاب به دانشجویان: توکل به خدا اولین رمز موفقیت در زندگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این مطلب که مقام دانشجویی در جامعه جایگاه مهم و ارزشمندی است ، ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود آرزو کرد این سرآغاز ،طلیعه ای باشد برای افق روشن سرشار از موفقیت برای آناندر آینده.

دکتر حسین کریم گفت: رکن اساسی دانشگاه دانشجوست ، با وجود دانشجو است که دانشگاه شکل می گیرد و هرچه در دانشگاه هست متعلق به دانشجویان است و دانشجویان باید برای کسب افتخارات و تبدیل شدن به افراد کارآمد و اثر گذار در این مرز و بوم هم پیمان شوند.

وی که در جشن دانشجویان جدیدالورود سخن می گفت ، با اشاره به اینکه رسیدن به موفقیت بایدها و نبایدهایی دارد که باید به آن پایبند بود گفت: اولین نکته موفقیت ، توکل به خداست و پس از آن عشق ، انگیزه ، تلاش و جدیت لازمه رسیدن به موفقیت است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با تشریح اینکه اولین وظیفه دانشجو کسب دانش است گفت: این کسب دانش با دانش آموزی فرق دارد و همراه با جستجوگری است و با دانش پژوهی همراه است.

دکتر کریم کسب مهارت ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای برنده شدن در رقابت های زندگی باید توانمند بوده و مهارت تخصصی خود را افزایش داد.

این فوق تخصص قلب و عروق کسب اخلاق حرفه ای در دوران دانشجویی را یکی از موارد مهم این دوره دانست و افزود:اینکه چگونه رفتار کنیم ، چگونه لباس بپوشیم ، قداست مکان را چگونه حفظ کنیم و ... مجموعه رفتار حرفه ای است که باید بدان توجه نمود به طوری که دانشجویی که وارد جامعه می شود باید برای مردم الگو باشد و مردم نه تنها از دانش وی استفاده کنند بلکه از رفتار او هم سرمشق بگیرند.

دکتر کریم با ذکر این نکته که بدون داشتن برنامه و هدف در دنیای امروز کسی به جایی نمی رسد تصریح کرد: از لحظه لحظه ساعات زندگی باید استفاده کرد و با تدوین اهداف کوتاه مدت و دراز مدت از آنها بهره گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتن اعتماد به نفس ، مدیریت زمان ، داشتن تفکر انتقادی  و خلاقیت و نوآوری را از صفاتی دانست که دانشجویان باید به آن آراسته شوند و افزود: شما باید هر روز خودتان را تحلیل کنید و مهارت کار تیمی و سازماندهی را بیاموزید و مهارت زندگی کردن و تک بعدی نبودن را نیز تمرین کنید.

وی در پایان همگان را به روی آوردن به پاکی و دوری از ناپاکی فراخواند و گفت: سعی کنیم همواره در زندگی صداقت و سلامت داشته باشیم و نیز با ایجاد محیطی پر نشاط برای ارتقای کشورمان تلاش کنیم.

۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید