اخبار

آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای مقابله با بیماری کرونا

آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای مقابله با بیماری کرونا
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از آمادگی پرسنل این فرودگاه برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.
به گزارش ایرنا عربستان سعودی به عنوان مرکز شیوع بیماری واگیردار کرونا در جهان مطرح است و اکنون 824 زائر استانهای ایلام و کرمانشاه به منظور به جای آوردن مناسک حج در این کشور به سر می برند.
زائران کرمانشاهی که 20 و 21 شهریور ماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه راهی عربستان شده اند، 20 مهر ماه از طریق فرودگاه مدینه راهی کرمانشاه خواهند شد.
پیمان شرفایی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که هماهنگی های لازم برای مقابله با بیماری کرونا در فرودگاه انجام شده است.
وی ادامه داد: خودروهای اورژانش و تیم های پزشکی ویژه پیش از ورود زائران به کشور در فرودگاه مستقر می شوند تا در صورت مشاهده علائم بیماری فرد را به بیمارستان منتقل کنند.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: به دنبال آن هستیم که ضمن انجام معاینات پزشکی حرمت زائران نیز حفظ شود.
شرفایی با بیان اینکه پرواز حجاج کرمانشاهی بدون تاخیر انجام می شود گفت: تاکنون مشکلی در خصوص پرواز زائران گزارش نشده است از این رو پیش بینی می شود که زائران بدون تاخیر وارد کشور شوند.
دکتر حسین بیگلری مسئول پیشگیری از بیماریهای واگیر پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز پیش از این به ایرنا گفت: در صورتی که زائران علائم حاد داشته باشد توسط آمبولانس به بخش های قرنطینه ای منتقل خواهند شد.
بیگلری از مردم خواست که پس از ورود حجاج به کشور از دست دادن و روبوسی کردن با آنها خودداری کنند و توزیع ولیمه را نیز تا 14 روز به تعویق بیاندازند.
تاکنون یک هزار و 175 نفر در عربستان به این ویروس مبتلا شده اند که 606 نفر از آنان بهبود یافته، 57 نفر همچنان تحت درمان هستند و 9 مورد نیز در خانه های خود به سر می برند.
ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آن زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس هاست.
علل این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علائم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است.
بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد و در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است 35 درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید