اخبار

امام جمعه کرمانشاه : دستورات اسلام همواره بر حفظ بهداشت جان، روان و روح است.

اگر امروزه می بینیم که جهان و سازمان های بزرگ به این فکر افتاده اند که روزی سمبلیک را به بهداشت و سلامت اختصاص دهند، نباید فراموش کنیم که کلمه اسلام به معنای سلامت است.

امام جمعه کرمانشاه گفت : دستورات اسلام همواره بر حفظ بهداشت جان، روان و روح است.

 

در مراسم نمادین زنگ سلامت  آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: اگر امروزه می بینیم که جهان و سازمان های بزرگ به این فکر افتاده اند که روزی سمبلیک را به بهداشت و سلامت اختصاص دهند، نباید فراموش کنیم که کلمه اسلام به معنای سلامت است.

 

وی ادامه داد: اسلام یعنی تسلیم بودن در برابر ارزشها چه از نظر بهداشت جسمی و ظاهری و چه از نظر بهداشت معنوی، به گونه ای که اهمیت بهداشت و سلامت را می توان در خصوص نماز مشاهده کرد، زیرا هر مسلمان در طول روز با گرفتن چندین وعده وضو، بهداشت ظاهری و معنوی خود را رعایت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، تصریح کرد: از سویی دیگر نباید آثار تعهدی و بهداشتی غسل را از نظر دور داشت، چرا که غسل نماد رعایت جنبه عبادی و جنبه های بهداشت جسمی و ظاهری است.

 

علما، یادآور شد: 1400 سال پیش که مقوله بهداشت برای بشر چندان اهمیتی نداشت، اسلام بر عدم اشتراک در استفاده از مسواک، حوله و شانه تاکید داشته است، به گونه ای که رسول اکرم (ص) همواره بر مسواک زدن روزانه در صحبت هایشان تاکید داشته اند.

 

۱۸ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید