اخبار

دکتر حسین کریم: دانشگاه و آموزش و پرورش برای ارتقاء سلامت تلاش می کنند

دکتر حسین کریم: دانشگاه و آموزش و پرورش برای ارتقاء سلامت تلاش می کنند
دانش آموزان بوم های سفیدی هستند که ما می توانیم بهترین نقش ها را بر روی این لوح ها طراحی کنیم . غفلت از آن می تواند بسیار پر هزینه و پر تنش بوده و عواقب جبران ناپذیری به بار آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشست مشترک روسا و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش که در معاونت غذا و دارو  دانشگاه برگزار شد گفت: ما در زمینه بهداشت و سلامت در جامعه دچار مشکلات جدی هستیم و فرهنگ و سواد سلامت در حد مطلوبی نیست.

دکتر کریم با اشاره به لزوم توسعه و ارتقاء سواد سلامت گفت: مدرسه بهترین جایی است که ما در آن می توانیم با آموزش های لازم سواد سلامت را ارتقاء داده و به حد قابل قبولی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه فرصت فرهنگ سازی در مدرسه و دانشگاه منحصر به فرد است بر لزوم همکاری دو سازمان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش تاکید کرده و از همکاری اداره کل آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مربوط به سلامت تقدیر کرد.

دکتر کریم در بخش دیگری از سخنان خود به وجود برخی مشکلات از جمله اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: این معظل ناخواسته و نا مطلوب جامعه متاسفانه وارد اقشار مختلف مردم شده است که یکی از راه های پیشگیری از آن در مدرسه و با ایجاد حساسیت ذهنی دانش آموزان و خانواده ها است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانش آموزان ما در معرض استفاده از مواد و داروهایی که غیر مجاز هستند گفت:مصرف داروهای غیر مجاز قاچاق و مواد نیروزا یکی از معظلات ما در میان جوانان و نوجوانان است که در این زمینه برنامه های ما در جهتی است که جوانان را به این سطح از درک برسانیم که بر چیزی که ضرورت مصرف ندارد و تا از سلامت و یا تاثیر آن مطمئن نشدند به سمت مصرف آن نروند.

دکتر کریم عرضه و مصرف مواد غذایی مضر را در برخی مدارس و حواشی آنها مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش ما بر مصرف محصولات سلامت محور و حذف محصولات ضد سلامت است.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید