اخبار

اولین اتاق عمل‌های "تحت وب" غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

اولین اتاق عمل‌های "تحت وب" غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
رییس بیمارستان آموزشی و درمانی معتضدی کرمانشاه از بازسازی و تجهیز چهار اتاق عمل این بیمارستان با استفاده از تجهیزات روز دنیا (مانیتورینگ تحت وب و سیستم اسکایپ) خبر داد.
سعید کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این چهار اتاق عمل مجهز به تجهیزات مانیتورینگ تحت وب و سیستم اسکایپ است. یعنی می‌‌توان از دورترین نقطه دنیا نیز عمل جراحی صورت گرفته در این اتاق عمل را رصد و مدیریت کرد.
وی افزود: در چراغ‌های اتاق عمل دوربین‌هایی به کار رفته که تمام جریان عمل و محدوده اتاق عمل را فیلمبرداری کرده و با توجه به استقرار شبکه اینترنتی، قابلیت پخش آن را در هر جای جهان بصورت آنلاین دارد.
کاظمی افزود: همچنین در این اتاق عمل تجهیزات از جمله مانتیورینگ و سیستم بیهوشی از سقف آویزان است و بر روی ستونی است که از سقف پایین می‌آید.
وی با بیان اینکه این نوع اتاق عمل جزو اولین‌ها در کشور است، گفت: نمونه این اتاق عمل برای اولین بار است که در منطقه غرب کشور راه اندازی می‌شود.
رییس بیمارستان آموزشی و درمانی معتضدی کرمانشاه اعتبار لازم برای ساخت این چهار اتاق عمل را 500 میلیون تومان و هزینه تجهیز آنها را نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.
کاظمی با اشاره به اتمام ساخت این چهار اتاق عمل و تجهیز آن، اظهار کرد: بزودی این چهار اتاق عمل افتتاح می‌شود.
۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید