اخبار

75 درصد موارد صرع قابل درمان است

یک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: بیماری صرع در 75 درصد موارد قابل درمان است.

دکتر داریوش افشاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه صرع تنها یکی از علل تشنج است، گفت: تشنج در افراد علت‌های مختلفی دارد که یکی از علل آن می‌تواند بیماری صرع باشد.

وی افزود: بر همین اساس نمی‌توان هر تشنجی را نشانه‌ای از بیماری صرع دانست و زمانی تشنج خبر از بیماری صرع می‌دهد که فرد بدون علت دچار تشنج شود و تشنج‌های او نیز در بازه‌های زمانی مختلف تکرار شود.

به گفته این متخصص مغز و اعصاب عواملی از جمله صدمات ناشی از دوران زایمان، ضربه‌های مغزی، سکته مغزی و برخی عفونت‌ها می‌تواند موجب بروز بیماری صرع در افراد شود.

افشاری با بیان اینکه احتمال ابتلا به بیماری صرع در هر سنی وجود دارد، گفت: علت بیماری صرع در هر سنی متفاوت است. به طور مثال نوزادانی که دچار صدمات ناشی از زایمان شده‌اند صرع آنها می‌تواند در سن 18 سالگی به بعد بروز کند و در سنین میانسالی نیز سکته‌ها و تومورهای مغزی می‌توان موجب بروز صرع در افراد شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با مصرف دارو تشنج‌های صرع به راحتی قابل کنترل است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر 75 درصد موارد بیماری صرع با استفاده از دارو قابل درمان است.

وی اظهار کرد: در بسیاری موارد بیماری صرع، فرد بیمار با مصرف دارو طی سه تا چهار سال دیگر دچار تشنج نمی‌شود و با کاهش تدریجی دارو بیماری او درمان می‌شود.

 

 

۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید