اخبار

اجرای طرح سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی کنگاور آغاز شد

رئیس اداره آموزش و پرورش کنگاور گفت: اجرای طرح سلامت دهان و دندان در میان دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان آغاز شده است.
صادق دشتیانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز این طرح از امروز در مدرسه های ابتدایی، افزود: طرح وارنیش فلوراید تراپی طبق تفاهم نامه بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در بین دانش آموزان شش تا 12 سال اجرا می شود. وی با بیان اینکه سه هزار دانش آموز در کنگاور تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، اضافه کرد: طبق تحقیق صورت گرفته این طرح از 25 تا 75 درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.
رئیس اداره آموزش و پروش کنگاور خاطرنشان کرد: این طرح در تمام مدارس ابتدایی سطح شهرستان در مراحل مختلف اجرا می شود که ماده ای به نام وارنیش به دندان دانش آموزان تزریق می شود و با معاینات انجام گرفته شناسنامه سلامت دهان و دندان به دانش آموزان داده می شود که به همراه کد ملی دانش آموز در سامانه کشوری ثبت می شود. 
رشتیانی گفت: در صورتی که دانش آموزی مشکل حاد داشته باشد به درمانگاه یا مرکز بهداشت برای معاینات بیشتر معرفی می شود.
طرح سلامت بهداشت دهان و دندان یک طرح ملی است که هر ساله در سطح کشور اجرایی می شود و این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیب های دندانی در بین دانش آموزان می شود. 
وارنیش فلوراید ماده ای است کە برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بویژه در کودکان بە عنوان عایق روی سطوح دندان کشیده می شود تا دندان ها دیرتر پوسیده شود.
شهرستان کنگاور حدود 13هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در 150 واحد اموزشی تحصیل می کنند.
۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید