اخبار

این احساس سرماخوردگی بوی مرگ می‌دهد!

این احساس سرماخوردگی بوی مرگ می‌دهد!
مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس استان کرمانشاه اظهار کرد: چنانچه همه افراد حاضر در محلی که یک وسیله گرمایشی وجود دارد، بطور همزمان احساس سرماخوردگی کردند، باید احتمال مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را بدهند.
اکبر آزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در روزهای سرد سال گفت: در همین راستا همواره با شروع فصل سرما توصیه ما این است که افراد هنگام نصب وسایل گرمایشی، نکات ایمنی را جدی بگیرند.
وی اظهار کرد: افراد حتما در هنگام نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش آن اطمینان حاصل کنند که توسط شی و یا وجود لانه پرنده‌ای مسدود نشده باشد.
آزادی افزود: در صورتی که تهویه مناسب صورت نگیرد، لوله بخاری روشن سرد بوده و شعله آن نیز ناقص سوخته و رنگ زردی دارد.
وی تاکید کرد: در همین راستا افراد باید هر چند مدت پس از روشن کردن بخاری به لوله آن دست بزنند و مطمئن شوند که گرم است و به رنگ شعله هم دقت باشند که حتما آبی رنگ بسوزد.
مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانش استان کرمانشاه تاری دید، سردرد، سرگیجه، سنگین شدن سر و سرازیر شدن اشک از چشم را از جمله علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن عنوان کرد.
وی افزود: یکی از بهترین علائم تشخیص این نوع مسمومیت این است که همه افراد حاضر در یک محل به طور همزمان علائم سرماخوردگی پیدا کنند که در اینصورت باید به مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شک کرد.
آزادی افزود: با مشاهده این علائم افراد باید در اولین اقدام تمام در و پنجره‌ها را باز کرده و خود را به فضای آزاد برسانند و حتما با نیروهای اورژانس تماس بگیرند.
وی افزود: همچنین اگر فردی در اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن بیهوش در محل افتاده بود باید سریعا او را به فضای آزاد برده و قسمت‌های تنگ لباس او را مانند یقه و کمربند باز کرد و در صورت نیاز حتما از تنفس مصنوعی برای او استفاده کرد.
آزادی با بیان اینکه برخی افراد بوسیله استفاده از پیک نیک و سایر وسایل اینچنینی در محیط حمام دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن می‌شوند، هشدار داد: افراد به طور جد از انجام این کار خودداری کرده و از روشن کردن وسایل اینچنینی در محیط‌های کوچک اجتناب کنند.
 
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید