اخبار

اختصاص قطعه ای از باغ فردوس کرمانشاه به اهداکنندگان عضو

اختصاص قطعه ای از باغ فردوس کرمانشاه به اهداکنندگان عضو
فرماندار کرمانشاه از اختصاص قطعه ای از باغ فردوس کرمانشاه برای دفن افرادی که اعضای بدن خود را اهدا کرده اند، خبر داد.
فضل الله رنجبر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کار با همکاری شهرداری و شورای شهر کرمانشاه انجام شده و از این پس هر شهروندی که قابلیت اهدای عضو داشته باشد و این کار را انجام بدهد در این قطعه مخصوص دفن می شود.
وی ادامه داد: دفن این عزیزان که اقدامی خداپسندانه انجام داده اند به صورت کاملا رایگان انجام می پذیرد و هیچ هزینه ای از خانواده های آنان دریافت نمی شود.
رنجبر خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تجلیل از افراد و خانواده هایی است که به دنبال کار خیر بوده و با اهدای اعضای بدن خود و یا عزیز از دست رفته اشان فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه ترویج می کنند.
فرماندار کرمانشاه یادآور شد: امروز اولین نفر در این قطعه که چند روز پیش اعضای بدنش به نیازمندان اهدا شد، به خاک سپرده می شود.
بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نعمت الله حاتمی از شهروندان کرمانشاهی به دنبال بروز فشار خون شدید و خون ریزی مغزی نهم آبان ماه پس از بستری شدن در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، با وجود تلاش متخصصان و پرسنل درمانی دچار مرگ مغزی شد.
پس از بروز این حادثه و تایید مرگ مغزی وی توسط متخصصان مغز و اعصاب، قلب و بیهوشی، خانواده وی با اهدای اعضای مرحوم نعمت الله حاتمی موافقت کردند تا پیکر وی برای انجام پیوند به تهران منتقل شود.

گفتنی است پیکر وی صبح روز جمعه 15 آبان ماه در قطعه مخصوص اهدا کنندگان عضو در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید