اخبار

همه روستاهای کرمانشاه "سالم" می‌شوند

همه روستاهای کرمانشاه "سالم" می‌شوند
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح روستای "سالم" در 14 روستای استان، گفت: با اتمام طرح در این 14 روستا، طرح روستای "سالم" در مابقی روستاهای استان نیز اجرا می‌شود.
امیر کرمی در حاشیه همایش یک روزه "روستای سالم" که امروز (17 آبان) با حضور جمعی از مسئولان استان کرمانشاه در بخش ماهیدشت برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح روستای "سالم" از سال گذشته در سطح 14 روستای استان، اظهار کرد: در هر شهرستان یک روستا به عنوان روستای "سالم" انتخاب شده تا با اجرا و به نتیجه رساندن طرح در آن، بتوان آن روستا را به عنوان یک الگو برای تمام روستاهای آن شهرستان تبدیل کرد. کرمی هدف از این طرح را توانمندسازی جوامع محلی و روستایی برای رفع نیازهای اساسی توسعه با تمرکز بر مشارکت مردمی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در این طرح علاوه بر مباحث توسعه بهداشتی و درمانی، سعی شده در زمینه سایر شاخص‌های توسعه، روستاها را با تمرکز بر مشارکت مردمی توانمند کرد.
این مسئول افزود: در همین راستا از هر اداره و نهادی یک کارشناس انتخاب شده و جلساتی را با شورای روستا و نیز مردم در محل مسجد روستا برگزار کرده‌ایم.
وی افزود: در این جلسات ابتدا مردم مشکلات روستا را عنوان می‌کنند و سپس کارشناس مربوطه هر نهاد و اداره به ارائه راهکار می‌پردازد و یا مشکلات آنها را به نهادهای بالادستی منتقل می‌کنند. همچنین در این جلسات آموزش‌های لازم نیز به مردم روستا داده می‌شود.
کرمی با بیان اینکه اجرای هر طرح خصوصا در زمینه بهداشت و درمان قطعا بدون اعتبار امکان‌پذیر نیست، گفت: برای کاهش هزینه‌های طرح سعی ما بر افزایش مشارکت مردمی در اجرای طرح بوده است.
وی با بیان اینکه نمونه این طرح بصورت جزیی در سطح کشور اجرا شده، گفت: این برای اولین بار در کشور است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به طور جدی پیگیر اجرای این طرح شده و قصد گسترش آن را در تمام روستاهای استان دارد.
۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید