اخبار

مدیرکل دفتر سلامت روانی: کرمانشاه پیشرفت محسوسی در ساماندهی مسایل مربوط به سلامت روان داشته است

مدیرکل دفتر سلامت روانی: کرمانشاه پیشرفت محسوسی در ساماندهی مسایل مربوط به سلامت روان داشته است

هیئت اعزامی از سوی اداره کل سلامت روانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه ای با حضور ریاست دانشگاه و معاونین درمان و امور بهداشتی دانشگاه به بیان نتایج بازدید دو روزه خود از امکانات و برنامه های اجراشده در سطح استان پرداخت .

مدیرکل دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت در این دیدار که نوزدهم آبان در ستاد دانشگاه شکل گرفت با اشاره به شیوع اختلالات روانی در کشور و ضرورت توجه جدی تر تمام دستگاه ها به این عرصه از پیشرفت محسوس دانشگاه در زمینه ساماندهی مسایل مربوط به سلامت روان بخصوص بازسازی بیمارستان فارابی تقدیر کرد و از آن بعنوان الگویی برای منطقه نام برد.

دکتر احمد حاجبی با اشاره به قطب بودن کرمانشاه در غرب کشور در زمینه مسایل روانپزشکی امکانات این بیمارستان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و از همکاری بخش های مختلف دانشگاه در این زمینه تقدیر کرد.

ریاست دانشگاه نیز در این دیدار ضمن بیان اهمیت توجه به سلامت روان به لزوم توجه به مباحث فرهنگی و تفاوت های مردمان مناطق مختلف در جوابدهی به برنامه ها اشاره کرد و خواستار گسترش برنامه ها وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از اختلالات روانی شد.

دکتر حسین کریم گفت: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی توانسته است با انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش و فرمانداری کرمانشاه حضور گسترده کارشناسان بهداشت را در مدارس تضمین کند تا بتوانند با راهنمایی و مشاوره ، دانش آموزان را در خصوص مسایل روانی واکسینه کند.

وی همچنین راه اندازی تونل وحشت و نیز همکاری گسترده با انجمن های مردمی را از دیگر اقدامات دانشگاه برای پیشگیری دانست و گفت مدیریت دانشگاه همزمان بیمارستان فارابی را با تلاش بی وقفه همکاران واحدهای مختلف بازسازی و تجهیز کرده تا بتواند در عرصه درمان ، آموزش پزشکی و نیز تحقیق و پژوهش مدرن ترین دستاوردها را در اختیار مراجعان قرار دهد.

 

 

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید