اخبار

درصورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با سامانه 190 تماس بگیرید

درصورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با سامانه 190 تماس بگیرید
با توجه به نصب تجهیزات لازم برای استقرار سامانه گزارش دهی تخلفات بهداشتی شهروندان استان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 190 تماس بگیرند تا در اسرع وقت کارشناسان به بررسی آن بپردازند.

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای  گفت: در کلیه رستوران ها و اماکن پذیرایی بین راهی و مجتمع های خدمات رفاهی استان استند اطلاع رسانی سامانه رسیدگی به گزارش تخلفات بهداشتی نصب گردید.

مهندس کرمی افزود: این طرح در راستای جلب مشارکت های مردمی و رسیدگی به موقع به گزارش های دریافتی در زمینه تخلفات بهداشتی با هدف ارتقای بهداشت و ایمنی آب، مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشت محیط مکان کسب در مراکز و اماکن اولویت دار صورت گرفته است .

در طرح مذکور از  شهروندان و مسافران تقاضا شده که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در رابطه با بهداشت مواد غذایی، آب، دفع غیربهداشتی پساب ها و پسماندها، استعمال دخانیات، آلودگی های زیست محیطی، حوادث و بلایا، بهداشت فردی، محیط و ابزار کار در کلیه مراکز و اماکن در سطح استان مراتب را جهت پیگیری در سریع ترین زمان ممکن به سامانه 190 اطلاع رسانی نمایند تا از طریق ستاد فوریت های سلامت محیط رسیدگی لازم مطابق با قوانین بعمل آید.

مدیر گروه بهداشت محیط اضافه کرد:پس از وصول شکایت ،کارشناسان بهداشت محیط در زمانی کوتاه (حداکثر48 ساعت) بررسی لازم را در خصوص مساله مطرح شده را انجام داده و چنانچه فرد شاکی شماره تماس خود را در اختیار سامانه مذکور بگذارد نتیجه به وی نیز اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به پایان مرحله اول این طرح گفت:در مرحله اول مراکز و اماکن اولویت دار شامل رستوران ها- چلوکبابی ها- اماکن بین راهی و توریستی- مجتمع های خدماتی رفاهی پوشش داده شده است و در مرحله دوم کلیه مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در آینده نزدیک تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

گفتنی است کرمانشاه یکی از پیشرو ترین استان ها در زمینه نصب و راه اندازی این سامانه کشوری است.

۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید