اخبار

دکتر کریم: تغلیظ هوش ژنتیکی ،جامعه را بر مدار توسعه قرار می دهد

دکتر کریم: تغلیظ هوش ژنتیکی ،جامعه را بر مدار توسعه قرار می دهد

مهمترین مراکزی که سرمایه گذاری بر روی آنها می تواند موجب توسعه شود دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت: هرچقدر نیروهای دانش آموخته و قدرتمندتر و دانای کشور افزایش پیدا کند کشور می تواند بر مدار توسعه قرار گیرید و این مسأله به قدری اهمیت دارد که در همه جای دنیا سرمایه گذاری های درجه اول معطوف به دانشگاه و توانمندی سازی نیروی انسانی است که می تواند یک کشور را به جایگاه مناسب خود برساند و توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را به دنبال بیاورد.

دکتر حسین کریم که در مراسم پرشکوه 16 آذر روز دانشجو سخن می گفت دانشجو در دانشگاه را از ارکان اصلی توسعه دانست و با انتقاد به وضعیت مدیریت نخبگان جامعه افزود: متاسفانه ما شاهدیم که به دنبال غفلت به وجود آمده نیروهای توانمند و نخبه را از دست می دهیم.

این فوق تخصص قلب و عروق آنگاه به موضوع تجارت هوش ژنتیکی اشاره کرد و گفت: جامعه پیشرو چامعه ای خواهد بود که در آن میانگین هوش جامعه بالا بوده و اکثر افراد از IQ مناسبی برخوردار باشند به گونه ای که اگر هوش ژنتیکی جامعه ی رقیق شود در کشور اتفاقات بزرگی برای پیشرفت و توسعه رخ نمی دهد و براساس سیاست هوشمندانه ای که پیش تر به اجرا در آمده است تلاش می شود تا کشورهای دیگر از لحاظ هوش ژنتیکی رقیق شود و آن کشورها خود را غنی کنند.

وی تغلیظ هوش ژنتیکی جامعه در آن کشورها را موجب پیشرفت روزافزون دانست و با تأکید بر اینکه متاسفانه در کشورهای کمتر توسعه یافته شاهد رقیق ترشدن هوش ژنتیکی هستیم . دانشجویان کشور را گنجینه های ارزشمندی در این زمینه دانست و افزود: ثروت دانشجویان نخبه از ثروت نفت و معدن و... با ارزش تر است و کم شدن جامعه از این نخبگان ما را در مقابل بحران جدی قرار می دهد.

دکتر کریم تأکید کرد: ما باید برای هوش و توانمندی نخبگان ارزش قائل شویم تا کشور را در مدار توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود از دانشجویان خواست تا برای توانمندسازی دانشگاه بیش از پیش همکاری کرده و با مسئولان دست در دست هم در این زمینه تلاش کنند.

 

۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید