اخبار

برای ترک اعتیاد حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید

برای ترک اعتیاد حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید

بیماران برای ترک اعتیاد صرفا به مراکز درمانی مراجعه کنند و از اقدام به ترک خودسرانه ، مشورت با افراد غیر متخصص و یا کمپ های که هرچند تبلیغات وسیعی دارند اما وابستگی بیماران به مواد مخدر و روانگردان را بیشتر می کنند بپرهیزند.

یک روانشناس در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اشاره به دامنگیر شدن بحث اعتیاد در جامعه و درگیر شدن بسیاری از خانواده ها با این معضل از مواد جدید صنعتی که بعنوان روانگردان نیز شناخته می شوند بعنوان بلایی بزرگ نام برد و خواستار هوشیاری خانواده ها هنگام مواجه با تغییر رفتار و اخلاق فرزندان خود شد.

کامران لطفی با اشاره به تغییر خلق و خوی افراد مصرف کننده از والدین خواست در صورت مشاهده این مساله بلافاصله با مراکز درمان مجاز تماس بگیرند و ضمن ارایه شرح حال بیمار خود نحوه مواجهه با این افراد را نیز از متخصصان بپرسند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به هر ماده ای زندگی انسان ها را از روال عادی خود خارج می کند و فرد را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد گفت: غالب افراد برای پرهیز از شدت آسیب های اعتیاد و ترک فوری آن بصورت خودسرانه اقدام به اعمالی می کنند که نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه منجر به شدت وابستگی ذهنی معتادان می شود.

لطفی تنها راه نجات از معضل اعتیاد را مراجعه به مراکز مجاز درمانی دانست و از خانواده ها خواست ضمن حمایت از بیماران ، در تمام مراحل درمان با تیم درمان همکاری داشته باشند .

همشهریان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 38369204 تماس بگیرندتا با کارشناسان حوزه اعتیاد و سوئ مصرف مواد در معاونت درمان دانشگاه درخصوص ترک اعتیاد سوالات خود را مطرح کنند، و مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید