اخبار

عضو هیات علمی : نیروی کار سالم از اهرمهای مهم توسعه پایدار می باشد

هدف اصلی بهداشت حرفه ای پيش گیری از بیماریهای شغلی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هدف اصلی بهداشت حرفه ای، پیش گیری از وقوع بیماریهای شغلی است.

 

فرامرز قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: هر فرد شاغلی نیازمند بهداشت حرفه ای است، زیرا هر فعالیت کاری نیازمند نظارت کارشناسی هم از جنبه بهداشتی و هم از منظر مهندسی ایستگاه کاری است.

 

این دانشجوی دکترای بهداشت حرفه ای در ادامه تصریح  کرد: پنج گروه عوامل خطر ساز شغلی شامل عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، مکانیکی و روانی می توانند هر فرد شاغلی را در معرض تهدید قرار دهند، در این حوزه بهترین اقدامی که بهداشت حرفه ای باید انجام دهد یافتن شیوه هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ناشی از موارد خطرناک است.

 

وی گفت: البته هر یک از عوامل خطر ساز خود به دسته های متعدد تقسیم می شوند و نیازمند تخصصهای جداگانه هستند، به طور مثال تهدیدات فیزیکی خود به عواملی نظیر صدا، گرما، سرما، تشعشعات و موارد دیگر تقسیم می شوند.

 

قراگوزلو در ادامه خاطر نشان ساخت: بعد مهندسی بهداشت حرفه ای به طراحی ایستگاهها، پستها، ابزارآلات و تجهیزات کاری مربوط می شود، به گونه ای که افزایش کارایی، عملکرد، رفاه و ایمنی نیروی کار را در پی داشته باشد.

 

وی همچنین یاد آور شد: در تمام دنیا به مقوله سلامت نیروی کار اهمیت زیادی داده می شود، زیرا نیروی سالم افزایش کارایی و کیفیت را به همراه دارد و یکی از شاخصها و مولفه های اصلی توسعه پایدار است.

۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید