اخبار

پیشگیری آسان تر از درمان سرما خوردگی است

پیشگیری آسان تر از درمان سرما خوردگی است

 پیشگیری ازسرما خوردگی مهم تر و آسان تر از درمان آن است و با مصرف  روزانه منابع ویتامین  C  میتوانید تا حدی از این بیماری پیشگیری کنید.

  به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی کارشناس تغذیه این معاونت با اشاره به مطلب فوق افزود: شهروندان می بایست در هنگام سرما خوردگی  از مصرف غذاهای خیلی سرد، سرخ شده و پرچرب اجتناب کنند.

 نیلوفر حیدری همچنین  استفاده ازمنابع غنی ویتامین C با احساس اولین شروع علائم سرما خوردگی را بسیار مهم دانست و مهمترین منابع ویتامین C  را  گل کلم ، کاهو ، فلفل دلمه ای سبز  یا قرمز ، اسفناج ، لوبیا سبز و انواع مرکبات به خصوص لیمو شیرین و پرتغال دانست.

وی گفت مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند وآنتی اکسیدان ها در سبزی ها و میو ه ها  وجود دارند و در صدر این گروه  گوجه فرنگی ، لوبیا قرمز ، کلم بروکلی ، هویج و سیب قرمز  قرار دارند .

 همچنین استفاده از منابع غذایی ویتامین A  کمک می کند که افراد کمتر دچار عفونت های تنفسی بشوند و از منابع غذایی خوب این گروه تخم مرغ ، لبنیات و سیزیجاتی مانند هویج و اسفناج را می توان نام برد .

حیدری با اشاره به لزوم مصرف روزانه 2 تا 3 واحد میوه همراه با 2 واحد سبزی ، مصرف سوپ سبزیجات و یا آش های محلی را نیز برای پیشگیری و کوتاه کردن دوره سرماخوردگی ضروری دانست.

وی مصرف روزانه سیر و پیاز خام را نیز با توجه به خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی آنها برای بیماران مفید دانست و از آنها خاست با استفاده از آب ولرم ،  خشکی مخا ط ها را برطرف کنند.

۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید