اخبار

اتوبوس دیابت با هدف بیماریابی به سراسر استان سر می کشد

اتوبوس دیابت با هدف بیماریابی به سراسر استان سر می کشد

 امروز اتوبوس دیابت با حضور مسئولین استان و دانشگاه رسما راه اندازی شد.

این اتوبوس که مجهز به آزمایشگاهی سیار است قرار است به مناطق 8گانه شهر کرمانشاه و پس از آن دیگر شهرستان های استان  سفر کند تا ضمن ارایه آموزش شیوه زندگی سالم به انجام آزمایشهای گوناگون برای شناسایی افراد دیابتی و در معرض خطر در میان مردم استان بپردازد.

مدیر انجمن حمات از بیماران دیابتی در مراسم افتتاح این پروژه با تشریح اهداف راه اندازی این اتوبوس به قدردانی از حمایت های ارگان ها و سازمانهای حامی این طرح پرداخت و از استانداری کرمانشاه، هلال احمر، فرمانداری، نیروی انتظامی و شرکت های خصوصی که در راه اندازی این اتوبوس کمک کرده اند بصورت ویژه تقدیر کرد.

دکتر فاطمه رضوان مدنی با ارایه آمارهایی از وضعیت بغرنج بیماری دیابت  در کشور و جهان آن را پر هزینه ترین بیماری غدد دانست که در کشور ما حدود 5میلیون نفر را درگیر خود کرده است.

وی همچنین افراد با درآمد پایین را آسیب پذیرترین قشر در مقابل این بیماری دانست و گفت این افراد بخاطر عدم انجام چکاپ های منظم متوجه بروز بیماری تا زمان درگیر شدن قسمت های مختلف بدن آنها نمی شوند و همین مسئله آسیب ناشی از بیماری را بسیار افزایش می دهد.

دکتر رضوان مدنی اطلاع از بروز بیماری را در مراحل نخستین بسیار مهم دانست و گفت هزینه این بیماری در صورت عدم تشخیص بموقع در دیابت نوع 1 دوازده برابر و در دیابت نوع 2  بیست و چهار برابر بیشتر می شود.

وی با اشاره به عدم اطلاع بیش از 50 درصد از مبتلایان به این بیماری هدف از راه اندازی این اتوبوس را بیماریابی و آگهی بخشی به مردم در خصوص این بیماری دانست.

۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید