اخبار

کرمانشاه قطب سیزدهم سرطان کشور خواهد شد.

کرمانشاه قطب سیزدهم سرطان کشور خواهد شد.
معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه قطب سیزدهم سرطان کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حمیدرضا شتابی در مراسم تودیع‌اش، اظهار کرد: طی 1.5 سال اخیر یک میلیون و 164 هزار بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که با اجرای طرح کاهش فرانشیز، هزینه درمان این افراد برای دانشگاه علوم پزشکی 150 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح تحول سلامت، درصد زایمان سزارین از 53.96 درصد در سال 92 به 48.7 درصد در سال 93 رسید.

معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ماندگاری پزشکان در شهرستان‌ها را از دیگر مزایای طرح تحول نظام سلامت در استان دانست و تاکید کرد: در سال 92،  98 پزشک در شهرستان‌ها داشتیم که 12 نفر از آنها تمام وقت بودند و اکنون این رقم به 168 پزشک رسیده که 164 نفر از آنها تمام وقت هستند.

شتابی یادآور شد: همچنین طی 1.5 سال اخیر در طرح ارتقاء کیفیت ویزیت، 4.7 میلیون نفر در استان ویزیت شدند.

به گفته وی، در این مدت 30 هزار بیمار نیز از  تخت‌های ویژه شیمی درمانی در سه بیمارستان اصلی استان استفاده کردند.

معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: طی 1.5 سال اخیر 127 مورد پرواز اورژانس هوایی داشتیم که 208 بیمار با کمک آن به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه مقرر شده کرمانشاه قطب سیزدهم سرطان در کشور باشد، تصریح کرد: در این راستا بیمارستانی برای تشخیص و درمان سرطان راه‌اندازی خواهد شد که اولین بیمارستان بخش خصوصی کشور است.

شتابی همچنین از انجام 34 هزار و 536 مورد ماموریت فوریت‌های پزشکی در این مدت خبر داد و تاکید کرد: همچنین بیمارستان صحرایی روانسر با 50 تخت فعال نیز آغاز بکار کرد.

معاون درمان پیشین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود 1240 موسسه پزشکی در استان، از انجام 1794 مورد بازدید از این مراکز خبر داد که به 349 مورد نیز تذکر داده شده است.

وی کاهش مرگ و میر مادران بازدار از 8 مورد در سال 92 به 3 مورد در نیمه نخست امسال را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

شتابی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن معتادان، از پذیرش 12 هزار و 252 بیمار معتاد در مراکز درمانی استان طی سال گذشته و امسال خبر داد که این رقم در سال 91 ، 7353 نفر بوده است.

معاون جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز طرح تحول نظام سلامت را ملاک برنامه‌های معاونت درمان دانشگاه اعلام کرد.

دکتر سید قاسم میربهاری با بیان اینکه پزشکان و همکاران دانشگاه مدام رصد و ارزیابی می‌شوند، افزود: اگر افرادی سهوا جایگاه پزشکان را خدشه‌دار کنند با آنها برخورد خواهد شد.
۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید