اخبار

رییس اداره سلامت روان و اعتیاد:خدمات ترک اعتیاد زیر پوشش بیمه سلامت است

رییس اداره سلامت روان و اعتیاد:خدمات ترک اعتیاد زیر پوشش بیمه سلامت است

شهروندان جامعه که به هردلیلی گرفتار غول اعتیاد شده اند و قصد خلاص شدن از آن را دارند می توانند برای برخورداری از حمایت بیمه در دوران ترک اعتیاد به سامانه کشوری پابا مراجعه نمایند.

رییس اداره سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه با بیان مطلب فوق به آمار بالای جوانانی که قصد ترک اعتیاد را دارند اشاره کردگفت: این سامانه برای ثبت‌نام افراد معتادی که قصد ترک اعتیاد دارند راه‌اندازی شده تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای در این مسیر استفاده کنند.

دکتر رامین رضایی ادامه داد: پیشتر پوشش بیمه شامل خدمات ترک اعتیاد نمیشداما با توافقنامه هایی که امضا شده چنانچه افراد معتاد  در سامانه پابا ثبت‌نام کنند ، سازمان بیمه سلامت آنها را با مراکز ترک اعتیاد طرف قرارداد ارتباط می‌دهد تا سایر مراحل انجام شود.

وی افزود: با اجرای این طرح افراد معتادانی که برای نخستین بار برای ترک اعتیاد اقدام می‌کنند 75درصد و افرادی که برای دومین بار اقدام می‌کنند 50درصد در هزینه‌ها حمایت می‌شوند.

دکتر رضایی با اشاره به وجود 127مرکز دولتی وخصوصی ترک اعتیاد در استان به انواع داروهای مورد استفاده در پروسه ترک اشاره کرد و مهمترین آنها را داروهای آگوستیک، متادون، شربت تریاک و بوم کورفین دانست.

این مسئول دانشگاهی از کسانی که قصد ترک اعتیاد را دارند خواست ، برای درمان خود فریب تبلیغات دروغین شبکه های ماهواره ای که به تبلیغ داروهای دروغین ترک اعتیاد می پردازند و یا کمپ هایی که با روش های غیر اصولی اعتیاد را دراعماق روان بیماران ریشه دارتر می کند را نخورند و صرفا به مراکز درمانی مجاز که تحت نظر پزشکان به ارایه درمان می پردازند مراجعه کنند.

۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید