اخبار

ترس غیرواقعی از این بیماری ایجاد نکنید

یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه آنفلوآنزای H1N1 مانند انواع دیگر آنفلوآنزا راه درمان و پیشگیری دارد، از همه افراد خواست تا ترس غیرواقعی و غیرمنطقی از این بیماری ایجاد نکنند.

دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هرساله اپیدمی آنفلوآنزای فصلی وجود دارد، گفت: اینکه هر سال یک نوع آنفلوآنزا که آن را آنفلوآنزای فصلی می‌دانیم شیوع پیدا کند عادی است و این امر هرساله اتفاق افتاده و هر سال نیز واکسن مخصوص آن تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: آنفلوآنزایی که اخیرا در کشور خبرساز شده نوع جهش یافته‌ای از آنفلوآنزا است که با آنفلوآنزای فصلی متفاوت بوده و در بین عامه مردم به آنفلوآنزای خوکی معروف شده است.

وی با بیان اینکه افراد جامعه سابقه ابتلا به این نوع آنفلوآنزا را نداشته‌اند، گفت: این امر موجب شده تا شاهد همه‌گیری بیشتر و شدت این بیماری در بیماران مبتلا باشیم.

وزیری با بیان اینکه به راحتی می‌توان با رعایت چند نکته بهداشتی از ابتلا به این نوع از آنفلوآنزا پیشگیری کرد، گفت: نباید ترس غیر واقعی در جامعه ایجاد کرد، زیرا این نوع آنفلوآنزا هم مثل سایر آنفلوآنزاها بوده اما با شدت بیشتر که نیاز به مراقبت و درمان بیشتری دارد و به راحتی با رعایت برخی موارد بهداشتی می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی، زنان باردار، کودکان، افراد بالای 65 سال، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی، دیابتی، بیماران با نقص سیستم ایمنی و نارسایی کلیوی را از جمله گروه‌های در معرض خطر عنوان کرد و افزود: این افراد باید به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه میزان حمله بیماری بالا است، گفت: در فاصله کم با فرد مبتلا در مدت زمان کمتر از یک ساعت، احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد که به راحتی می‌توان با رعایت فاصله با افراد بیمار از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه درمان دارویی برای این بیماری وجود دارد، از همه افراد خواست تا به محض مشاهده علائمی مانند تب بالا، درد و کوفتگی عضلانی، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع و سرفه حتما به پزشک معالج مراجعه کرده و درمان دارویی مناسب را دریافت کنند.

۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید